حمایت تمام‌قد کیهان از رد صلاحیت‌های انتخابات
کد خبر: 12028

حمایت تمام‌قد کیهان از رد صلاحیت‌های انتخابات

باید گفت که ابتدائاً هیئت اجرائی از آنجایی که نام اجرائی دارد، برخی گمان می‌کنند که اعضای این هیئت از دولت است. اما باید این مسئله را برایشان روشن کرد که بر اساس قانون، هیئت‌های اجرائی کاملا مردمی هستند و از ۱۱ نفر، ۸ نفر نماینده مردم هستند.

بیان فردا | باید گفت که ابتدائاً هیئت اجرائی از آنجایی که نام اجرائی دارد، برخی گمان می‌کنند که اعضای این هیئت از دولت است. اما باید این مسئله را برایشان روشن کرد که بر اساس قانون، هیئت‌های اجرائی کاملا مردمی هستند و از ۱۱ نفر، ۸ نفر نماینده مردم هستند.

 طی روزهای گذشته و پس از اعلام افراد رد صلاحیت شده، مدعیان اصلاحات مجددا شروع به ادعاهایی واهی کردند. در ابتدای ادعا، مطرح شد که ستاد انتخابات در تصمیم‌گیری‌های هیئت‌های اجرائی نقش دارد. باید گفت که ابتدائاً هیئت اجرائی از آنجایی که نام اجرائی دارد، برخی گمان می‌کنند که اعضای این هیئت از دولت است. اما باید این مسئله را برایشان روشن کرد که بر اساس قانون، هیئت‌های اجرائی کاملا مردمی هستند و از ۱۱ نفر، ۸ نفر نماینده مردم هستند.

این روزنامه افزوده است: بعد از سروصدای مدعیان اصلاحات از آغاز ثبت‌نام مجلس مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان امکان حضور ندارند و جلوی آنها گرفته شده است، در این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مجددا اقدام به بیان ادعاهایی کردند. این ادعاها مبنی بر این است که بسیاری از داوطلبان رد شده‌اند و تایید نشده‌اند. تنها اگر نگاهی به آمار منتشر شده بیندازیم می‌بینیم که تنها 28 درصد از داوطلبان تایید نشده‌اند.  این آمار را اگر با آمار سال‌های گذشته مقایسه کنیم، می‌بینیم که یکی از کمترین رد صلاحیت‌ها را به خود اختصاص داده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین