توافق در غزه تا یک هفته دیگر؟
کد خبر: 12064

توافق در غزه تا یک هفته دیگر؟

یکی از مذاکره‌کنندگان برای آزادی گروگان‌ها در غزه گفت: امیدواریم ظرف یک هفته توافقی بدست بیاید

بیان فردا | یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد که در مذاکرات برای آزادی برخی از گروگان‌های حماس در غزه شرکت داشته است، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که امیدوار است ظرف یک هفته توافقی بدست بیاید. یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد که در مذاکرات برای آزادی برخی از گروگان‌های حماس در غزه شرکت داشته است، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که امیدوار است ظرف یک هفته توافقی بدست بیاید.

 یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد که در مذاکرات برای آزادی برخی از گروگان‌های حماس در غزه شرکت داشته است، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که امیدوار است ظرف یک هفته توافقی بدست بیاید.

عباس ابراهیم، رئیس سابق اطلاعات لبنان گفت در صورت راضی شدن اسرائیل، ممکن است توافق سریعتر صورت بپذیرد.

به گفته ابراهیم: «من فکر می کنم توافق نزدیک خواهد بود اگر اسرائیل از برخی شروط عقب نشینی کند یا از رد برخی از شروط درخواستی حماس که بسیار منطقی است دست بردارد».

وی ادامه داد: «اسرائیل همچنان برخی شروط را رد می کند، در حالیکه وقتی آنها با این شرایط موافقت کنند، توافق سریع بدست خواهد آمد».

انتظار می‌رود در صورت رسیدن به توافق در مذاکرات برخی از ۲۴۰ گروگان اسرائیلی که به غزه برده شده‌اند، با برخی از کودکان و زنان فلسطینی که در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند، مبادله شوند.

ابراهیم گفت که شرایط حداقلی حماس شامل «آزادی رفت و آمد برای مردم غزه از جنوب به شمال یا از شمال به جنوب است و این یکی از موضوعاتی است که در آن اختلاف نظر وجود دارد.»

به گفته وی «اما به نظر من، همه چیز به سمت یک پایان مثبت پیش خواهد رفت و مبادله صورت خواهد گرفت و وفقه بشردوستانه در درگیری‌ها خواهیم داشت.»

عباس ابراهیم از شش هفته پیش و از زمان آغاز جنگ اخیر در مذاکرات مختلف از جمله در مورد تخلیه غیرنظامیان و آتش بس بشردوستانه شرکت داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین