روابط روسیه و اسرائیل در حال فروپاشی کامل است؟
کد خبر: 12178

روابط روسیه و اسرائیل در حال فروپاشی کامل است؟

دستگاه دیپلماسی اسرائیل در برابر این انتقادات جانب احتیاط را نگه داشته است، هم برای اینکه نمی‌خواهد آسیب جدی به روابط خود با روسیه بزند و هم از این مهم‌تر، همواره گوشه چشمی به یک عنصر مهم فشار بر روسیه دارد که آن هم محیط بازرگانانی است که در کنفرانس مشترک یهودی ـ روسی حضور دارند وبه شخص رئیس جمهور روسیه نزدیک‌اند. مثلاً برادران بوریس روتنبرگ و آرکادی روتنبرگ از بازرگانان مهمی هستند که از آنها به «نجات‌دهنده اقتصاد روسیه» یاد می شود و چهره‌های نزدیک به پوتین‌اند.

بیان فردا | دستگاه دیپلماسی اسرائیل در برابر این انتقادات جانب احتیاط را نگه داشته است، هم برای اینکه نمی‌خواهد آسیب جدی به روابط خود با روسیه بزند و هم از این مهم‌تر، همواره گوشه چشمی به یک عنصر مهم فشار بر روسیه دارد که آن هم محیط بازرگانانی است که در کنفرانس مشترک یهودی ـ روسی حضور دارند وبه شخص رئیس جمهور روسیه نزدیک‌اند. مثلاً برادران بوریس روتنبرگ و آرکادی روتنبرگ از بازرگانان مهمی هستند که از آنها به «نجات‌دهنده اقتصاد روسیه» یاد می شود و چهره‌های نزدیک به پوتین‌اند.

آرکادی روتنبرگ اخیرا به عنوان مذاکره‌کننده غیر رسمی کرملین سفرهای متعددی به ترکیه و اسرائیل داشته است.

با وجود اظهار نظرهای آتشین، به احتمال قوی سیاست اسرائیل همچنان عمل‌گرایانه و به دور از تأثیر بحران روسیه و اوکراین بماند. علیرغم همه مسائل جاری که روسیه و اسرائیل مواضع مشترکی درباره آنها ندارند، همچنان منافع مشترکی که موجب حفظ روابط روسیه و اسرائیل می‌شوند به قوت خود باقی هستند. در این میان عامل ایران از مهم‌ترین عوامل است؛ اسرائیل با حفظ تماس‌های خود با روسیه می‌کوشد منافع خود را در کشاکش منافع طرف‌های متنازع در منطقه‌ای بی ثبات حفظ کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین