جدیدترین موضع کاخ سفید درباره غزه و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 12338

جدیدترین موضع کاخ سفید درباره غزه و رژیم صهیونیستی

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در اظهاراتی خواستار آتش‌بس بشردوستانه میان حماس و رژیم صهیونسیتی شد.

بیان فردا | سخنگوی کاخ سفید با اشاره به لزوم حصول آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونسیتی گفت: ما خواستار احترام‌گذاری به حقوق بین‌الملل و محدود کردن کشتن غیرنظامیان هستیم. وی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود در برابر حماس را دارد.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه تاکید کرد که واشنگتن برای آزادی کسانی که توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، تلاش می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ساعاتی پیش گفته بود که متعقد است که حصول توافق آزادی اسرا «نزدیک است».

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات -که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته- قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرد و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز (دوشنبه) در حالی وارد چهل و پنجمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نوار غزه ادامه داده و از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دست برنداشت.

از سوی دیگر، مقاومت فلسطین نیز به دفع حملات نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در غزه ادامه می‌دهد. بر اساس تازه‌ترین آمارها، حملات ۴۵ روزه رژیم صهیونیستی موجب شهادت بیش از ۱۳ هزار تن از جمله بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن و همچنین مجروحیت بیش از ۳۰ هزار نفر شده که ۷۵ درصد آنان کودک و زن هستند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین