اتهام‌زنی جدید پنتاگون علیه ایران
کد خبر: 12436

اتهام‌زنی جدید پنتاگون علیه ایران

پنتاگون مدعی شد پایگاه هوایی واشنگتن «عین الاسد» در عراق با یک موشک بالستیک برد کوتاه مورد حمله قرار گرفت.

بیان فردا | پنتاگون مدعی شد پایگاه هوایی واشنگتن «عین الاسد» در عراق با یک موشک بالستیک برد کوتاه مورد حمله قرار گرفت.

سابرینا سینگ، معاون پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران یک «موشک بالستیک با برد کوتاه» را شب گذشته به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در عراق شلیک کردند.

وی تصریح کرد: در پاسخ به این اقدام، جنگنده آمریکا بلافاصله تلافی کرد و منجر به "تلفات در نیروی دشمن" شد.

سخنگوی پنتاگون گفت: این حمله موشکی بالستیک منجر به جراحات مختصر در نیروهای آمریکایی شد، اما ارزیابی‌ها همچنان در حال انجام است.

یک مقام نظامی آمریکایی در پی حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق ادعا کرد که نیروهای آمریکایی به این اقدام پاسخ دادند.

به گزارش ایرنا، یک مقام نظامی آمریکا که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به رسانه ها گفت که نیروهای آمریکایی پس از حمله به آنها در یک پایگاه عراق که باعث جراحات جزئی به پرسنل و آسیب به زیرساخت ها شد، به این اقدام "پاسخ" دادند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره حمله پهپادی سحرگاهی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد ادعا کرد: «به دنبال حمله... نیروهای آمریکایی در دفاع از خود به کسانی که این حمله را انجام دادند، پاسخ دادند.»

مقاومت اسلامی عراق روز سه شنبه از حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق خبر داد و  بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که با سلاح مناسب اهداف مورد نظر را با دقت هدف قرار دادند.

شب گذشته نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود که پایگاه آمریکایی ها در منطقه حریر در استان اربیل واقع در شمال این کشور را هدف قرار داده است.

در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی رزمندگان مقاومت قرار گرفته اند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس  علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، بارها به آمریکایی ها هشدار داده بود که پایگاه‌های این کشور را در منطقه مورد هدف قرار خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین