پیام جدید قطر درباره آتش‌بس غزه و اسرائیل
کد خبر: 12622

پیام جدید قطر درباره آتش‌بس غزه و اسرائیل

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امورخارجه قطر جمعه شب گفت: امیدواریم که روزهای آینده تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس و رسیدن به توقف جنگ بطور دائمی به ثمر بنشیند.

بیان فردا | «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امورخارجه قطر جمعه شب گفت: امیدواریم که روزهای آینده تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس و رسیدن به توقف جنگ بطور دائمی به ثمر بنشیند.

الانصاری اظهار کرد: کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه برای کمک رسانی حیاتی به فلسطینی‌های محاصره شده در نوار غزه، وارد این باریکه شدند.

وی گفت: به نظارت شرایط موجود [در خصوص توافق آتش‌بس] ادامه می‌دهیم و تبادل اطلاعات میان طرفین و صلیب سرخ را تسهیل می‌کنیم.

الانصاری افزود: جمع شدن سری نخست اسیران فلسطینی به همراه خانواده‌هایشان براساس توافق آتش‌بس انجام گرفته است.

 آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین