علم‌الهدی: آمریکا مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند
کد خبر: 12771

علم‌الهدی: آمریکا مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: تصویر «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» آن زمان مشهود است که سیل، زلزله یا بلایی بر سر این ملت می‌آید و در مقابل، این بسیج است که به صحنه می‌آید و در مقام خدمت‎گزاری به مردم، شب و روز نمی‌شناسد.

بیان فردا | نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: تصویر «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» آن زمان مشهود است که سیل، زلزله یا بلایی بر سر این ملت می‌آید و در مقابل، این بسیج است که به صحنه می‌آید و در مقام خدمت‎گزاری به مردم، شب و روز نمی‌شناسد.

 سید احمد علم‌الهدی امروز در دیدار با اقشار مختلف بسیجیان استان که به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت پایبندی کلام و عمل بسیج به مبانی دینی و حفظ وابستگی این جریان انقلابی به اسلام، اظهار داشت: مجموعه مجاهدت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ما در مسیر انقلاب زمانی ارزش پیدا می‌کند که وابسته به دین باشد. در جامعه ما هم تبار‌های مختلف سیاسی و جریان‌های مختلف اجتماعی حضور دارند و حتماً جایی وجود دارد که ما بتوانیم در آن فعالیت کنیم، اما اصالت کار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به آن است که دین‌‎مدارانه باشد.

وی افزود: اگر ما حرکت‌های اجتماعی و سیاسی خود را به‌عنوان وظیفه شرعی، تکلیف دینی و عبادت الهی انجام دهیم، ارزشمند است. عزیزان، هنوز در جامعه ما هستند افراد و جریان‎‌هایی که با عقاید سکولاریستی، دین را از سیاست جدا می‌دانند و در مقابل، جریان متحجری هم فعال است که عمل او ضربه به دین می‌زند. برآیند هر دو اعتقاد نیز آن است که دین باید از سیاست جدا باشد، اما باور عمومی مردم خلاف این موضوع است. همه آن‌هایی که با سینه خشک به مصاف آتش رژیم طاغوت رفتند، همه آن جوانان پاک باخته‌ای که با هدف جهاد فی سبیل‎ الله از وطن دفاع کردند، همه این‌ها یک وابستگی خاص و ملموس با مبانی دینی داشتند و تفکر آن‌ها این بود که دین در همه شئون و امور زندگی جریان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح، خاطرنشان کرد: بنده روز جمعه در خطبه‌های نماز، آیه‌ای خواندم و همه نشانه‌هایی که امام (ره) از بسیج ذکر فرموده بود را با کلام خدا تطبیق دادم. اینجا هم قصد دارم به آیه دیگری اشاره کنم که ماهیت تفکر بسیج را در خود دارد، جایی که خداوند عالم می‌فرماید «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَٰلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ». به قول علما، این معیتی که قرآن کریم می‌فرماید و از کسانی همراه با رسول خدا (ص) یاد می‌کند، فقط دلالت بر اصحاب خاص پیامبر (ص) ندارد بلکه مقصود همه کسانی است که در تاریخ، وابستگی به‌اندیشه و مکتب نبی مکرم اسلام (ص) دارند.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید این‌ها بر کفار شدید و سختگیر هستند و در مقابل دشمنان دین خدا از موضع قدرت رفتار می‌کنند. این همان تصویر مشترکی است که در طول این ۴۴ سال از زمان تشکیل بسیج مستضعفین تا به امروز، در کلام و عمل شجره طیبه بسیج نمایان بوده است؛ آن زمان که در دفاع مقدس، یک طرف تانک مجهزی به سمت مرز‌های مقدس این کشور در حرکت بود و در مقابل یک بسیجی با یک سلاح مختصر به مصاف آن می‌رفت در حالیکه ذره‌ای در قلبش احساس ترس وجود نداشت. این نمونه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» و در تاریخ کم‌نظیر است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: افزون بر این، تصویر «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» نیز آن زمان مشهود است که سیل، زلزله یا بلایی بر سر این ملت می‌آید و در مقابل، این بسیج است که به صحنه می‌آید و با انبوه خدمات ارزشمند و فداکاری‌های کم‌نظیر، خسارت را به حداقل رسانده، در مقام خدمت‎گزاری به مردم، شب و روز نمی‌شناسد.

وی تأکید کرد: تصویر دیگر بسیج در کلام خدا مربوط به فرازی است که خداوند عالم می‌فرماید «تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا» و این نمایه زمانی است که در همه امور عبادی و آیینی، بسیجیان در صف اول هستند. پس از این هم آمده «مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ» یعنی مثال این جریان، همچون بذری است که جوانه می‌زند، ساقه از آن می‌روید و به درخت تناوری تبدیل می‌شود که خود کسی که آن بذر را کاشته، از رشد آن متعجب می‌شود. این نمونه همان جریانی است که از فرمان امام (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین آغاز شد و قرار بود چشم‌انداز ارتش ۲۰ میلیونی را محقق کند، اما اکنون حتی از آن هم فراتر رفته و کار را به جایی رسانده که آمریکا سال‌هاست در اطراف کشور ما مثل سگ پارس می‌کند، اما از خوف اخلاص دشمن‎شکن بسیج جرئت نزدیک‎ شدن به این ملت را ندارد.

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان این ملت خیلی انتظار کشیدند امام (ره) از دنیا برود یا شکست نسلی اتفاق بیفتد و نسل انقلاب از جریان‎سازی خارج شود، اما امروز می‌بینیم نسل آینده‎ ساز این کشور بلایی بدتر از قبل بر سر آن‌ها آورده و همچون شهید حججی، جوانان دهه هفتادی ما، کلام و رفتاری هم‎تراز با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند.

وی بیان کرد: در مقابل این هم دشمن دین خدا ایستاده‌اند؛ همان‎‌هایی که اندکی پس از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) بر خانه دخترش هجمه کردند، در خانه را به آتش کشیدند و محبوب‎ترین مخلوق خدا نزد پیامبر (ص) را بین در و دیوار به شهادت رساندند. این همان مبنایی است که امروز نیز شاهد هستیم و در آن دشمنان دین خدا، بیش از پنج هزار کودک مظلوم فلسطینی را در چند روز به شهادت رساندند. از خداوند عالم می‌خواهیم که همه دلباختگان دین را بر دشمنان انسانیت غالب کند و اراده انقلابی عزیزان بسیجی ما را در مصاف تمام‎عیار با باطل مستحکم‎تر از همیشه بگرداند

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین