ایران در سازمان ملل جواب آمریکا را داد
کد خبر: 12914

ایران در سازمان ملل جواب آمریکا را داد

جمهوری اسلامی ایران هرگز در هیچ اقدام یا حمله ای علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه یا جاهای دیگر دست نداشته است. ایران همواره به تعهدات خود برای ارتقای صلح و امنیت در منطقه پایبند بوده است.

بیان فردا | امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بار دیگر "اتهامات بی اساس" آمریکا را علیه تهران رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز در هیچ اقدام یا حمله ای علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه یا نقاط دیگر دست نداشته است.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳ و ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای امنیت در مورد وضعیت خاورمیانه؛ سوریه گفت: اتهامات بی اساس ایالات متحده علیه کشور من در این نشست قاطعانه رد می شود. به نظر می رسد این اتهامات بی اساس بخشی از تلاش عمدی ایالات متحده برای منحرف کردن توجه از نقض جدی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد در جمهوری عربی سوریه باشد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز در هیچ اقدام یا حمله ای علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه یا جاهای دیگر دست نداشته است. ایران همواره به تعهدات خود برای ارتقای صلح و امنیت در منطقه پایبند بوده است.

وی تصریح کرد: ایالات متحده باید اقدامات غیرقانونی خود در سوریه را متوقف کند، به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد و به تعهدات حقوقی بین‌المللی خود، از جمله قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، که همه کشورهای عضو را ملزم به حمایت و احترام به حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی سوریه می‌کند، عمل نماید. چنین اقداماتی برای ارتقای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی بسیار مهم است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین قاطعانه ادعاهای غیرمستند مطرح شده توسط نماینده بریتانیا را رد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین