اگر قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها نبود، حتما مردم از برجام ضرر بیشتری متحمل می‌شدند
کد خبر: 13616

اگر قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها نبود، حتما مردم از برجام ضرر بیشتری متحمل می‌شدند

نماینده مردم کاشمر گفت: اگر این مجلس و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نمی‌بود، حتما مردم از ناحیه برجام ضرر بیشتری را متحمل می‌شدند و در حقیقت مجلس جلوی ضرر بیشتر مردم در عرصه سیاست خارجی را گرفت.

 

بیان فردا | جواد نیک‌‎بین در خصوص نقش عملکرد مجلس در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه، اظهار کرد: هر چه قدر نمایندگان به مسائل روز و مشکلات مردم بیشتر رسیدگی کنند، حضور مردم در انتخابات هم پرشورتر خواهد شد. در کنار این، تایید صلاحیت‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که هر جناح سیاسی نامزدهایی را در انتخابات داشته باشد تا مردم با هر سلیقه‌ و گرایش سیاسی نسبت به حضور در انتخابات ترغیب شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا اکنون مجلس در مسیر حل مشکلات مردم قرار دارد، عنوان کرد: طبیعتا نمایندگان از مجلس تعریف می‌کنند، اما من نظرم این است که مجلس علی‌رغم اینکه در برخی حوزه‌ها بسیار خوب عمل کرده، در برخی بخش‌ها ضعف داشته است. به عنوان مثال مجلس در حوزه دیپلماسی و تقویت موضع سیاست خارجی کشور عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است.  

نماینده مردم کاشمر در مجلس ادامه داد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که مجلس در اولین سال کاری خود تصویب کرد، قانونی بسیار قوی و مترقی است و با اینکه اعضای تیم سیاست خارجی دولت قبل اعلام می‌کنند اگر این قانون تصویب نمی‌شد، ۱۰۰ میلیارد دلار پول وارد کشور می‌شد، من به شما عرض می‌کنم اتفاقا اگر این مجلس و این قانون نمی‌بود، حتما مردم از ناحیه برجام ضرر بیشتری را متحمل می‌شدند و در حقیقت مجلس جلوی ضرر بیشتر مردم در عرصه سیاست خارجی را گرفت.

نیک‌بین با بیان اینکه به علاوه مجلس یازدهم اقدام به تصویب قوانینی کرد که سال‌ها بر زمین مانده بود، گفت: مثلا رتبه‌بندی فرهنگیان و قانون تعالی خانواده و فرزندآوری جزو مصوبات خوب مجلس یازدهم بودند که به اجرا هم درآمدند.

وی با بیان اینکه اما در کنار تمام این موارد مثبت، برخی از نمایندگان عملکردی ضعیف داشته‌اند که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن کل مجلس شده است، افزود: بعضا مجلس وارد برخی حاشیه‌ها شده است، مثلا اینکه وقت مجلس صرف بررسی استعفای یک نماینده شود که در نهایت هم مورد موافقت قرار نگرفت، نوعی حاشیه برای مجلس محسوب می‌شود که بهتر بود اتفاق نمی‌افتاد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین