چرا میرحسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۰ کاندیدا نشد؟
کد خبر: 14700

چرا میرحسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۰ کاندیدا نشد؟

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی نوزدهم در در مورد انتخابات سال ۱۳۸۰، حضور در یک کنگره و برخی اخبار روز نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

بیان فردا | برای کنگره آیت‌الله [سیدحسین] بروجردی و علامه [محمود] شلتوت، به هتل‌ آزادی رفتیم.گروهی از شخصیت‌های مصری هم شرکت داشتند. سخنرانی مفصلی در اهداف آقای بروجردی در تقویت حوزه‌ها و تقریب شیعه و سنی و راه‌های اجرایی آن، اهداف و نوآوری‌های ایشان و اینکه درست در مقابل خواسته استعمار عمل‌ کردند که خواهان تضعیف روحانیت و تفرقه جهان اسلام است. از نمایشگاه آثار آیت‌الله بروجردی و علامه شلتوت هم بازدید کردم و با نوه‌های آقای بروجردی هم مذاکره کردیم.

تا شب در دفترم کار کردم. عصر آقای مسیح مهاجری، [مشاور رئیس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه جمهوری‌اسلامی] آمد. گفت، دکتر [احمد] احمدی، [عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی] و جمعی دیگر، درصددند که آقای [سیدمحمد] خاتمی را از نامزدی [انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۰] منصرف و مهندس [میرحسین] موسوی را نامزد کنند و از او خواسته‌اند که با آقای موسوی صحبت کند و او هم صحبت کرده است. گرچه آقای موسوی نپذیرفته، ولی احتمال پذیرفتن در صورت عدم نامزدی آقای خاتمی هست.گفت، نظر آن جمع این است که شما و آقای موسوی، می‌توانید کشور را نجات دهید. می‌خواست بداند، امکان نامزد شدن من هست یا نه که گفتم، قطعاً نامزد نمی‌شوم و در مورد آقای موسوی هم مشکل شاید اختلاف‌نظر با رهبری باشد؛ نظیر آنچه که در زمان نخست‌وزیری‌شان بود.بعد از مدت طولانی که آب رودخانه هیرمند قطع شده و به زابل نمی‌رسید، چند روزی است که به خاطر باران‌های اخیر،آب جریان پیدا کرده و باعث خوشحالی و نشاط و امید مردم محروم زابل شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین