منطقه همچنان شاهد «آشوب و درگیری و انفجارهای بزرگ» خواهد بود
کد خبر: 14760
حسن هانی‌زاده:

منطقه همچنان شاهد «آشوب و درگیری و انفجارهای بزرگ» خواهد بود

یک کارشناس مسائل منطقه می گوید: قطعا جنگ در سال ۲۰۲۴ گسترده خواهد شد انصار الله یمن مدتی است که وارد عرصه درگیری ها شده است با حمله مستقیم به کشتی های حامل سلاح به اسرائیل سعی کرده است از بار فشار نظامی علیه مردم غزه بکاهد و اسرائیل را در تنگنا قرار بدهد ولی درگیری هایی دریایی در تنگه باب المندل و دریای سرخ تشدید خواهد شد و آمریکایی ها ممکن است وارد عمل شوند و حمله مستقیم به انصار الله یمن داشته باشند.

 

بیان فردا | حسن هانی زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولاتی که در سال گذشته میلادی اتفاق افتاد و جنگ غزه که آخرین حادثه سال ۲۰۲۳ بود چه پیش بینی هایی می توان از سال جدید و تحولات منطقه در این سال داشت؟ آیا آرایش سیاسی در منطقه تغییر خواهد کرد؟ آیا شاهد استراتژی های جدیدی در منطقه خواهیم بود؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۲۰۲۳ سال بسیار دردناکی برای منطقه و ملت فلسطین بود اگرچه از سویی پیروزی هایی برای حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین رقم زده شد و ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ و در عملیات طوفان الاقصی خسارات زیادی متحمل شد اما مردم فلسطین و اهالی غزه نیز آسیب هایی جدی دیدند و ۲۳ هزار شهید دادند. به نظر می رسد سال ۲۰۲۴ سال شکست همزمان اسرائیل و آمریکا در منطقه است به این دلیل که از سیاست های همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی و کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل برای کشتار مردم غزه خبری نخواهد بود.

سال ۲۰۲۴ سال انزوای آمریکا خواهد بود

منطقه همچنان شاهد آشوب و درگیری و انفجار های بزرگ خواهد بود

وی افزود: جنایات اسرائیل در غزه افکار عمومی را علیه اسرائیل تحریک کرده است. همین باعث شده اسرائیل و آمریکا در باتلاق سختی گرفتار شوند لذا سال ۲۰۲۴ سال انزوای آمریکا خواهد بود ما در سال ۲۰۲۴ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در پیش داریم و ممکن است بار دیگر جو بایدن انتخاب شود و شرایط منطقه به گونه ای است که مردم آمریکا نسبت به سیاست های جوبایدن روی گردان شده اند به نظر می رسد در سال ۲۰۲۴ جنگ وارد مرحله ای فرسایشی خواهد شد و اسرائیل علیه محور مقاومت دست به عملیاتی تخریبی خواهد زد هر چند که اسرائیل الان در حوزه اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و سیاسی شکست خورده است اما سعی خواهد کرد با استفاده از گروهک های تروریستی آسیبی جدی به محور مقاومت وارد کند و ترور شخصیت های تاثیر گذار محور مقاومت و انجام عملیات های تروریستی  اتفاق بیفتد. ترور شخصیت های مهم حماس و جهاد اسلامی و حزب الله و نیرو های مقاومت اسلامی عراق در دستور کار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت بنابراین سال ۲۰۲۴ سال آشفتگی بیشتر منطقه غرب آسیا خواهد بود و تغییرات اساسی در این سال رخ خواهد داد و منطقه همچنان شاهد آشوب و درگیری و انفجار های بزرگ خواهد بود.

جنگ در سال ۲۰۲۴ گسترده خواهد شد

درگیری هایی دریایی در تنگه باب المندل و دریای سرخ تشدید خواهد شد

هانی زاده در مورد اینکه آیا این درگیری ها می تواند به گسترش جنگ منطقه ای بیانجامد؟ اظهار داشت: قطعا جنگ در سال ۲۰۲۴ گسترده خواهد شد انصار الله یمن مدتی است که وارد عرصه درگیری ها شده است با حمله مستقیم به کشتی های حامل سلاح به اسرائیل سعی کرده است از بار فشار نظامی علیه مردم غزه بکاهد و اسرائیل را در تنگنا قرار بدهد ولی درگیری هایی دریایی در تنگه باب المندل و دریای سرخ تشدید خواهد شد و آمریکایی ها ممکن است وارد عمل شوند و حمله مستقیم به انصار الله یمن داشته باشند هر چند که انصار الله نیروهای متمرکزی نیستند و یک تحرک ویژه ای در منطقه دارند و می توانند به کشتی های آمریکا و به کشتی های حامل سلاح برای اسرائیل آسیب بزنند و درگیری ها در دریا تشدید شود. از این رو به نظر می رسد انصار الله خود را برای درگیری ور ویارویی مستقیم با امریکا آماده می کنند و این آماده باش می تواند فضای بحرانی تری در منطقه ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین