در انتخابات شرکت نکنیم دیگران برای ما تصمیم‌گیری می‌کنند
کد خبر: 15141

در انتخابات شرکت نکنیم دیگران برای ما تصمیم‌گیری می‌کنند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان «باید بدانند که آینده این سرزمین به دست با کفایت مردمانی که می‌آیند و انتخاب می‌کنند، رقم می‌خورد»، اظهار کرد: منطقی این است که هر فردی در تعیین سرنوشت آینده خود مشارکت داشته باشد؛ هر کسی این سرزمین را می‌خواهد باید مشارکت داشته باشد.

بیان فردا | امیرقلی جعفری بروجنی در پاسخ به این پرسش که فردی را که تمایل به مشارکت در انتخابات ندارد، چگونه برای حضور در انتخابات ترغیب می‌کنید؟ با تاکید بر اینکه هیچ انسان عاقلی از سرنوشت خودش غفلت نمی‌کند بلکه سرنوشت ما به دست خودمان رقم می‌خورد، گفت: در کنار همه انتقادات و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، عاقلانه نیست که انسان تعیین سرنوشت خود را به دست دیگران بسپارد؛ ما نیاییم انتخابات روی زمین نمی‌ماند بلکه دیگران برای ما تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: منطقی این است که هر فردی در تعیین سرنوشت آینده خود مشارکت داشته باشد؛ هر کسی این سرزمین را می‌خواهد باید مشارکت داشته باشد؛ انقلاب و مسائل مربوط به نظام در جایگاه بعدی قرار دارد. مردم باید بدانند که آینده این سرزمین به دست باکفایت مردمانی که می‌آیند و انتخاب می‌کنند، رقم می‌خورد.

این نماینده مجلس درباره اظهارات برخی مبنی بر بی اهمیت بودن مشارکت مردم در تعیین سرنوشت اظهار کرد: اصلاً این گونه نیست؛ از ابتدای انقلاب تا الان دولت‌هایی روی کار امدند که ۱۸۰ درجه با هم اختلاف دیدگاه سیاسی داشتند؛ اگر رای مردم بی اهمیت بود، هیچ گاه این اتفاق نمی‌افتاد و پیداست که مردم این انتخاب‌ها را انجام داده‌اند.

جعفری بروجنی در پایان با تاکید بر اهمیت نقش مجلس عنوان کرد: هم قانون اساسی و هم تجربه‌ای که من به‌عنوان نماینده فعلی مجلس دارم، می‌گوید که در این مملکت هیچ دستگاه و نهادی بالاتر از مجلس وجود ندارد؛ چراکه این مجلس است که برای قوای اجراییه و قضاییه ریل گذاری می‌کند و می‌تواند به بالاترین مقام اجرایی کشور که رئیس جمهور است تذکر دهد و از او سوال بپرسد؛ این اختیارات مجلس است که است نهاد را به تعبیر امام خمینی (ره) در راس امور قرار داده است.

وی در پایان درباره پیش بینی‌اش نسبت به مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: استان چهارمحال و بختیاری همواره یکی از استان‌هایی بوده که بالاترین مشارکت را در انتخابات‌ها داشته‌است و این دوره نیز فکر می‌کنم که جزو بالاترین مشارکت‌ها در سطح کشور خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین