علی‌اکبر رائفی‌پور: ما این جماعت را پر رو کرده‌ایم
کد خبر: 15371

علی‌اکبر رائفی‌پور: ما این جماعت را پر رو کرده‌ایم

در آستانه انتخابات مجلس حواشی معطوف به مجلس یازدهم و نمایندگانش بسیار چالش‌برانگیز شده و هر از چندی شاهد حمله رسانه‌ای یک جریان یا شخص خاص به رئیس یا نمایندگان مجلس هستیم که تا چند روی جامعه و رسانه‌ها را با خود همراه می‌کند.

بیان فردا | در آستانه انتخابات مجلس حواشی معطوف به مجلس یازدهم و نمایندگانش بسیار چالش‌برانگیز شده و هر از چندی شاهد حمله رسانه‌ای یک جریان یا شخص خاص به رئیس یا نمایندگان مجلس هستیم که تا چند روی جامعه و رسانه‌ها را با خود همراه می‌کند.

در آخرین این اتفاقات و حواشی شامگاه شنبه علی‌اکبر رائفی‌پور سخنران مشهور اصولگرایان و مدیر موسسه مصاف در برنامه «جهان آرا» شبکه افق در ادعایی جنجالی گفت: «ما در یکی از ادوار مجلس رئیس فراکسیون مقابله با فساد داشتیم که تماس تلفنی داشته با جایی‌که می‌خواسته تحقیق و تفحص کند گفته 2 میلیارد به حساب می‌زنید اگر نه به تحقیق و تفحص می‌آیم. این آدم می‌خواهد چکار کند؟ یعنی ابزار تحقیق و تفحص چماقی است که می‌تواند بگوید پول بده تا نیایم.» رائفی‌پور در ادعایی بیان کرد: «همین الان در همین مجلس کنونی نماینده داریم که 140 سکه تمام گرفته و اسم نمی‌برم. این می‌خواهد بین مردم پخش کند؟ بین کدام مردم؟ می‌خواهد یک گرم یک گرم کند؟ با خودم گفتم اسم  نماینده‌ای که 140 سکه گرفته را ببرم؛ اما نمی‌شود چون متاسفانه تایید شده است. عدم شفافیت همه را دزد می‌کند.» این ادعاهای وی روز یکشنبه سر و صدای بسیاری به‌پا کرد و نمایندگان مجلس نسبت به آن موضع‌گیری کردند. چنانکه محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق در واکنشی اظهارداشت: اخیرا فردی که خود را همه‌چیزدان می‌داند و درباره همه‌‌چیز نظر می‌دهد، در صداوسیما صحبتی را علیه نمایندگان به بهانه شفافیت کرده و گفته است یکی از نمایندگان برای آنکه درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد، سکه دریافت کرده است. ‌این فرد با این ادعای خود، شورای نگهبان را هم زیر سوال برده است. دادستانی باید به این موضوع ورود کند تا موضوع شفاف و روشن شود. اگر کسی تخلف کرده است، باید اعلام شود و اگر هم تخلفی صورت نگرفته است، باید با گوینده این اتهام برخورد شود. در ادامه قالیباف رئیس مجلس نیز گفت: حتما کسانی که شائبه‌ای درست می‌کنند باید پاسخگو باشند. دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند. اگر واقعا حرفی که زده شده اتفاق افتاده باشد، باید گفت فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس و نه صلاحیت حضور در مجلس آینده را دارد، اما اگر این حرف صحت ندارد باید با فردی که این موضوع را مطرح کرده است برخورد شود.

*600 میلیون پول به دوستم داده‌ام، هر ماه سود می‌دهد

 حواشی پیرامون دریافت 140 سکه از سوی نمایدگان گویی تمامی ندارد چرا که پس از واکنش تند مجلس‌نشینان روای مطلب یعنی خود علی‌اکبر رائفی‌پور نیز به اظهارات نمایندگان مجلس به‌ویژه صباغیان واکنش نشان داده  و در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «‌از ماست که بر ماست. ما مردم  این جماعت را این چنین پررو کرده‌ایم و الا به‌جای پاسخگویی، از ما که هیچ مسئولیتی در کشور نداریم طلب شفافیت نمی‌کردند! صباغیان نماینده مجلس خطاب به بنده: ‌خودت را شفاف کن! ‌هر جلسه چقدر می‌گیری؟ پاسخ: خانه : مستاجر هستم، ‌خودرو: برلیانس مدل ۹۷؛ بابت سخنرانی هیچ‌چیز تعیین نمی‌کنم و نمی‌گیرم اگر شخصی هم به حساب موسسه پرداختی داشته باشد که خوب به حساب کمک‌های مردمی برای موسسه رفته و ارتباطی با بنده ندارد. عملا از ابتدای کرونا تعداد سخنرانی‌هایم نیز بسیار کم و حدودا ماهی یک یا دو مورد بوده و غالبا به‌صورت مجازی با مردم گفت‌وگو می‌کنم. ‌اکثر وقتم را حضور در جلسات پژوهشی و تخصصی اندیشکده و کارگروه‌های مصاف و دیگر اندیشکده‌ها و مسئولان می‌گیرد و باید جور آنها را هم بکشم! خرج زندگی را از کجا می‌آورم؟ ۶۰۰ میلیون تومان پول نزد یکی از دوستانم (آهنگری) دارم که هرماه سود آن را محاسبه کرده و پرداخت می‌کند. هرچه جز این پیدا کردید افشا فرمایید و مال خودتان، اما من یقه شما را رها نخواهم کرد!»

*برخورد کنید

البته واکنش‌ها به همین‌جا ختم نشد چرا که در همین راستا امیرحسین یزدان‌پناه، رئیس اداره اخبار مجلس در خصوص صحبت‌های اخیر حمید رسایی که محمدباقر قالیباف را دیکتاتور پارلمانی خطاب کرده بود و رائفی‌پور واکنش نشان داد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اخیر آقای رسایی دست به تکرار یک دروغ علیه رئیس مجلس زده و آقای رائفی‌پور هم ادعایی علیه نمایندگان مطرح کرده چه کسی مسئول رسیدگی به این ادعاها و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی است؟ اگر این دو نفر راست می‌گویند با متهمان برخورد شود، اما اگر دروغ می‌گویند باید با این دو نفر برخورد شود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین