هر خانه می تواند یک سلاح داشته باشد
کد خبر: 15848
وزارت کشور عراق:

هر خانه می تواند یک سلاح داشته باشد

وزارت کشور عراق امروز(چهارشنبه) مجوز حمل یک قطعه سلاح در هر خانه به شرط ثبت آن براساس سامانه الکترونی اعلام شده توسط این وزارتخانه را صادر کرد.

بیان فردا | خبرگزاری نون نوشت: وزارت کشور عراق اعلام کرده است که هر خانه به شرطی می تواند یک قطعه سلاح در اختیار داشته باشد که اقدام به ثبت آن در سامانه الکترونیکی اعلام شده توسط این وزارتخانه کند.

سرتیپ مقداد میری سخنگوی وزارت کشور عراق در سخنانی گفت: هر شهروند یا خانواده در یک خانه مستقل می تواند از طریق یک سامانه تعیین شده، برای  تملک یک قطعه سلاح سبک تپانچه یا تفنگ ثبت نام کند.

این مقام عراقی افزود: فروشگاههایی برای فروش اسلحه وجود داشت اما اکنون دیگر خبری از آنها نیست. وزارت کشور همه فروشگاههای فروش سلاح را پلمپ کرده است و دیگر به چنین فروشگاههایی مجوز نمی دهد.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق شنبه گذشته از آغاز فرم الکترونیکی ثبت سلاح شهروندان این کشور خبر داده و گفته بود: سیاست ملی سازماندهی سلاح و انحصار آن به دست دولت که کمیته دائم سازماندهی سلاح در وزارت کشور از آن بیرون آمده، تصویب و یک سامانه الکترونیکی به منظور ثبت سلاح شهروندان راه اندازی شده است.

وی همچنین گفت: سازماندهی سلاح شهروندان در سه مرحله اجرا خواهد شد و دفاتر ثبت سلاح که تعداد آن ۶۹۷ دفتر است، به منظور ثبت در مراکز پلیس در سراسر استان ها، شهرها و روستاهای عراق غیر از اقلیم کردستان ایجاد شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین