ادعای پنتاگون علیه ایران و واکنش به تعلیق حملات کتائب حزب‌الله
کد خبر: 15990

ادعای پنتاگون علیه ایران و واکنش به تعلیق حملات کتائب حزب‌الله

پنتاگون در واکنش به اظهارات کتائب حزب‌الله عراق مبنی بر تعلیق عملیات علیه نیرو‌های امریکایی اعلام کرد: گزارش‌هایی درباره اینکه کتائب حزب‌الله اعلام کرده حملات خود را متوقف می‌کند دیده ایم، اما عملکرد واضح‌تر و رساتر از حرف است.

بیان فردا | پنتاگون در واکنش به اظهارات کتائب حزب‌الله عراق مبنی بر تعلیق عملیات علیه نیرو‌های امریکایی اعلام کرد: گزارش‌هایی درباره اینکه کتائب حزب‌الله اعلام کرده حملات خود را متوقف می‌کند دیده ایم، اما عملکرد واضح‌تر و رساتر از حرف است.

پنتاگون در ادامه گفت: تعداد مجروحان حمله به نیرو‌های امریکایی در اردن به بیش از ۴۰ نفر رسیده است و حال یکی از مجروحان وخیم است.

وزارت دفاع امریکا افزود: مطمئن هستیم کسانی که به نیرو‌های ما در اردن حمله کردند از شبه نظامیان تحت حمایت ایران هستند.

این وزارتخانه بیان کرد: در زمان و مکانی که خودمان تعیین می‌کنیم به حمله علیه پایگاهمان در اردن پاسخ خواهیم داد.

گفتنی است که کتائب حزب الله عراق با بیان اینکه عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را تعلیق می‌کنیم، گفت: هدفمان از تعلیق عملیات علیه نیرو‌های امریکایی این است که دولت عراق [به دلیل حملات ما]مورد سرزنش قرار نگیرد. سپیده‌دم روز یکشنبه پایگاه «برج ۲۲» آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن هدف حملات پهپادی قرار گرفت و آمریکا شامگاه آن روز اعلام کرد بر اثر این حمله، سه نظامی آمریکایی کشته و دستکم ۳۰ نفر هم زخمی شدند. پس از این حمله منابع خبری به نقل از مقامات امریکایی اعلام کردند که کتائب حزب‌الله عراق مسئول حمله به پایگاه آمریکا است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: واشنگتن همه گروه‌هایی را که مسئول حملات به نیرو‌های آمریکایی می‌دانیم، پاسخگو خواهد کرد و از اظهار نظر درباره تصمیم یک گروه عراقی برای تعلیق حملات به نیرو‌های آمریکایی خودداری می‌کنیم.

مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفته اند پس از چراغ سبز جو بایدن، حملات با هدف قرار دادن گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه انجام خواهد شد. حملات در چندین موج خواهد بود. دارایی‌های دریایی ایران در خلیج فارس نیز جزء اهداف خواهد بود. 

جو بایدن نیز ضمن تکرار اتهاماتی علیه ایران، اعلام کرد: من تصمیم گرفته ام که چگونه به حملات به نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ دهیم. ما به یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه نیاز نداریم.

الجزیره نیز نوشته است که هماهنگ کننده شورای امنیت آمریکا می‌گوید ممکن است پاسخ به حمله به سربازان آمریکایی در اردن در چند مرحله‌ باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین