عصر ایران: چرا کاندیداتوری یک کمدین باید تعجب آور باشد؟ / او توانسته برندی تولید کند که خیلی از نامزدها نتوانسته اند/ تصمیم با مردم است
کد خبر: 16355

عصر ایران: چرا کاندیداتوری یک کمدین باید تعجب آور باشد؟ / او توانسته برندی تولید کند که خیلی از نامزدها نتوانسته اند/ تصمیم با مردم است

ایرج ملکی یک برند شخصی برای خودش ساخت و مهمتر از همه این است که خود او می‌داند دارد چه کاری انجام می‌دهد و چه راهی را انتخاب کرده است. حال پرسش این است که آیا او نباید برای نمایندگی مجلس خود را نامزد می‌کرد؟

سایت عصرایران در واکنش به کاندیداتوری یک چهره کمدین نوشت؛

خبری که در این چند روز مانده به انتخابات مجلس بسیار پربازدید شده و در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب فراوانی داشته است نامزدی ایرج ملکی برای نمایندگی مجلس و تایید صلاحیت اوست.

ایرج ملکی شهرت دارد اما جنس شهرتش متفاوت است، او در کرمانشاه سال‌ها قبل چند فیلم کوتاه هشدار دهنده درباره آسیب‌های اجتماعی با موضوعات مختلف ساخته بود. بعد از گسترش پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی این فیلم‌ها در میان کاربران کشف شد و اصطلاحا سوژه خنده فضای مجازی شد.

ایرج ملکی بسیار با اعتقاد و با نیت همان پیام‌های هشدار دهنده این فیلم‌ها را ساخته بود اما نوع نگاه و پرداخت او به این موضوعات باعث بوجود آمدن شرایط «کمدی ناخواسته» بود. کمدی ناخواسته به فیلم‌هایی گفته می‌شود که بسیار جدی ساخته شده‌اند و اصلا در ژانر کمدی نیستند اما بر خلاف قصد سازندگان مخاطب را به خنده وامی‌دارد.

این موقعیت برای او یک فرصت ساخت و با اتکا بر شناخته شدنش در شبکه‌های اجتماعی شروع کرد به فعالیت بیشتر در زمینه طنز.

لایوهای (برنامه زنده) اینستاگرام می‌گذاشت و در آن برای مخاطبانش جوک تعریف می‌کرد که اتفاقا بسیاری از آنها هم در دسته بندی جوک‌های بیمزه قرار می‌گرفتند ولی شکل تعریف کردن و حالت ایرج ملکی باز باعث می‌شد مخاطب را بخنداند. این اقدام ایرج ملکی یعنی به استقبال آن چیزی رفتن که مردم برایشان جالب بود او را معروفتر کرد و ویدئوهای مختلفی از او و جوک گفتن‌هایش پربازدید شد که واقعا هیچ مبنای منطقی نداشت.

شهرت بیشتر تا به آن حد زیاد شد که در برنامه‌های مختلف تلویزیونی از او دعوت شد، حتی ویژه برنامه تحویل سال. برای برنامه جوکر شبکه نمایش خانگی هم دعوت شد و یکی از مهمانانی بود که قابلیت خنداندن شرکت‌کننده‌ها را داشت و آنها قرار بود نخندند.

بهرحال ایرج ملکی یک برند شخصی برای خودش ساخت و مهمتر از همه این است که خود او می‌داند دارد چه کاری انجام می‌دهد و چه راهی را انتخاب کرده است. حال پرسش این است که آیا او نباید برای نمایندگی مجلس خود را نامزد می‌کرد؟

بر چه اساسی این نامزد شدن ایرج ملکی تا این حد بازتاب پیدا کرده و برای برخی تا این حد خنده دار یا نازل است؟ مگر نامزدهای دیگر را می‌شناسید؟ کدام یک از آنها در برند سازی شخصی به اندازه ایرج ملکی موفق بوده است؟

بر اساس قوانین تمام شرایط لازم مانند تحصیلات و ... را داشته است برای همین تایید شده است، پس بهتر است که به این انتخاب او مانند انتخاب‌های همه افراد دیگر احترام بگذاریم. یادمان نرود زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هم یک کمدین بود.

حال این که او می‌تواند رای بیاورد با خیر را قطعا باید به صندوق رای گذاشت و ببینیم مردم کرمانشاه چه انتخابی خواهند داشت. او هم مانند هر شخص دیگری که واجد شرایط باشد حق دارد از این فرصت استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین