امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد
کد خبر: 2034
وزیرامورخارجه در گفت‌وگو با اسماعیل هنیه

امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد، تاکید ک: در حالی که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد.

بیان فردا | حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تعرض امروز صهیونیست‌ها به اماکن مقدس مسلمانان در فلسطین اشغالی، با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی در این در گفت‌وگوی تلفنی ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آنچه در مسجد الاقصی به وقوع پیوست، نشاندهنده زنده و بالنده بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی صهیونیست‌ها است.

به گفته امیرعبداللهیان، بی‌تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف‌القدس را آفریدند، تاب آورد.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: در حالی که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان بر استمرار رایزنی و تماس‌های دیپلماتیک خود با وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی برای محکومیت و توقف اقدامات غاصبانه رژیم اشغالگر قدس تاکید و اقدام رژیم صهیونیستی در تعرض به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را از جمله آثار ناشایست عادی‌سازی روابط اندک کشورهای عربی - اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل خواند و اظهار داشت: باید از ملتی که قهرمانانه از کرامت و عزت امت اسلامی دفاع می‌کنند، حمایت کرد و نه از غاصبان قدس شریف و سرزمین مادری ملت فلسطین.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود، ملت و مقاومت فلسطین به ملت ایران، رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور، جنایات اخیر در مسجد الاقصی را تشریح و تصریح کرد که فلسطین امروز در برابر دو گزینه پذیرش یهودی‌سازی مسجد الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با قدرت و تقدیم شهیدان، راه مقاومت را برگزیده است.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان مقدس آزادی فلسطین، قدس شریف و مسجد الاقصی، خواستار افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان تا کنون با افزایش تنش‌آفرینی و تجاوزات از سوی رژیم صهیونیستی، ده‌ها فلسطینی به شهادت و صدها تن زخمی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین