حمایت نخست وزیرکانادا از تداوم ریاست جمهوری مکرون
کد خبر: 2140

حمایت نخست وزیرکانادا از تداوم ریاست جمهوری مکرون

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: انتخاب مجدد امانوئل مکرون رئیس جمهور کنونی فرانسه، تحولی مثبت برای کانادا و جهان خواهد بود.

بیان فردا | به نقل از روزنامه لاپرس جاستین ترودو به خبرنگاران در اتاوا گفت: من می‌توانم به شما بگویم که برای کانادا و جهان خوب است که بتوانند به همکاری با امانوئل مکرون ادامه دهند.

نخست وزیر کانادا در ادامه افزود: چندین سال است که افتخار و لذت کار چه در مورد تغییرات آب و هوا، رشد اقتصادی فراگیر، مسائل بین المللی و حمایت از دموکراسی در کنار رئیس جمهور مکرون را داشته‌ام.

به گزارش روزنامه لوموند فرانسه، اولاف شولز صدراعظم آلمان، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و آنتونیو کاستا همتای پرتغالی او نیز از شهروندان فرانسوی خواسته اند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به امانوئل مکرون رئیس جمهور فعلی رای دهند.

سه رهبر اروپایی در این مطلب با ابراز نگرانی از به قدرت رسیدن حزب راستگرای افراطی در فرانسه که «مارین لوپن» در دور دوم انتخابات نماینده آن است، «ارزش‌هایی را که فرانسه از آن دفاع می‌کند» یادآوری کردند.

مردم فرانسه روز یکشنبه ۲۴ آوریل و برابر ۴ اردیبهشت پای صندوق های رای می‌روند تا با حضور در دومین دورانتخابات ۲۰۲۲، رئیس جمهوری کشورشان را برای دوره‌ای پنجساله تعیین کنند.

در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که حدود دو هفته پیش یکشنبه ۱۰ آوریل برابر با ۲۱ فروردین برگزار شد، مکرون با کسب ۲۷.۸ و لو پن با ۲۳.۱ درصد آرا به دور دوم راه یافتند.

تاکنون همه نظرسنجی‌هایی که از ماه‌ها قبل با موضوع انتخابات فرانسه صورت گرفته مکرون را پیشتاز این رقابت نشان داده است.

انتهای پیام

منبع:

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین