حامیان صیانت و دیوارکشی بخوانند
کد خبر: 2265

حامیان صیانت و دیوارکشی بخوانند

آنچه که امروز در راهپیمایی روز قدس رخ داد؛ دو پیام نهفته برای حامیان صیانت و دیوارکشی داشت که اگر خوب به آن توجه کنند می‌توانند از همین حالا بیهوده و ضدمردم بودن طرح‌های خود را درک کنند.

| گروه حکمرانی | امروز روز جهانی قدس بود، روزی که دستکم در ایران پس از وقفه‌ای دو ساله به دلیل شیوع کرونا، باز هم با حضور مردم برگزار شد و تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از آن نشان می‌دهد که مردم استقبال خوبی از آن کردند.

این نوشتار اما به حضور پرتعداد مردم و استقبال از این روز علیرغم تمام مشکلات و دلخوری‌ها نمی‌پردازد. مخاطب این نوشتار شماری از مسئولانی هستند که اتفاقا در راهپیمایی امروز نیز حضور پررنگی داشته و برخی حتی همراه با خانواده و همسر و فرزندانشان به این راهپیمایی آمده بودند.

مسئولانی که این روزها نامشان حداقل با یکی از این دو طرح جنجالی و حاشیه ساز همراه شده است، طرح صیانت از فضای مجازی و اجرای تفکیک جنسیتی یا همان دیوارکشی در پارک‌ها.

امروز اقشار مختلفی به راهپیمایی آمده و تصاویر و فیلم‌های متعددی از این راهپیمایی منتشر شد. تصاویر و فیلم‌هایی که یکی از اصلی‌ترین بسترهای انتشار آن پلتفرم‌هایی مانند توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و ... بود و از قضا برخی از همین مسئولین نیز تصاویر آن را در صفحات خود بازنشر کردند.

در این میان اما باید تکلیف پاسخ به سوالی روشن شود؛ اگر همین فضای مجازی و امکان دسترسی به اینترنت آزاد برای مردم وجود نداشت، تصاویر این حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس چگونه به خارج از کشور منتقل می‌شد؟ چگونه در بستر اینترنت صیانت شده و محدود به فضای داخلی امکان به رخ کشیدن چنین حضوری به رژیم اشغالگر قدس و حامیانش فراهم می‌شد؟ آیا فراگیری راهپیمایی روز قدس به همین مشارکت اقشار و طیف‌های مختلف در بازنشر فیلم‌ها و تصاویر آن نخواهد بود؟

تصور کنید امروز طرح صیانت، مطابق با آنچه که برخی از نمایندگان مجلس انقلابی خواستار آن هستند به اجرا درآمده بود، چه کسی بیشتری نفع را از سانسور چنین همبستگی گسترده‌ای با مردم مظلوم فلسطین می‌برد؟ پاسخ روشن است و این اسرائیل بود که از سانسور و جلوگیری از بازنشر تصاویر و فیلم‌های این حضور میلیونی خوشحال بود.

امروز اقشار مختلفی به راهپیمایی آمدند، زنانی که دوشادوش مردان در راهپیمایی حاضر بودند، مردانی که در کنار همسرانشان، دخترانی که درکنار پدرانشان و افرادی که با چندین تن از اعضای خانواده به این راهپیمایی آمده بودند، آیا نیازی به دیوارکشی و تفکیک جنسیتی راهپیمایان احساس شد؟

در مراسمی که به گواه پلیس و وزارت کشور در بهترین شرایط امنیت برگزار شده است، زنان و مردان دوشادوش هم حاضر شده و حماسه ای بزرگ خلق کردند، تصور کنید مشابه آنچه که در بوستان های چند شهر کشور از جمله تهران اجراشده، مسیر راهپیمایی نیز زنانه و مردانه می‌شد، حتی می‌شد نام زیباتری هم برایش انتخاب کرد و از مسیر ویژه مادر و کودک برای راهپیمایان رونمایی می‌شد، آیا باز هم می‌شد حضور چنین جمعیتی را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین مشاهده کرد؟

آنچه که امروز در راهپیمایی روز قدس رخ داد؛ دو پیام نهفته برای حامیان صیانت و دیوارکشی داشت که اگر خوب به آن توجه کنند می‌توانند از همین حالا بیهوده و ضدمردم بودن طرح‌های خود را درک کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین