آیا وقت جلوگیری از تکرار فجایع و پایان دادن به این شیوه خلاف نرسیده است؟
کد خبر: 2597
واکنش سید حسن خمینی و سید محمد خاتمی به فوت مهسا امینی:

آیا وقت جلوگیری از تکرار فجایع و پایان دادن به این شیوه خلاف نرسیده است؟

سید حسن خمینی و سیدمحمد خاتمی در واکنش‌های جداگانه‌ای که در فضای مجازی منتشر کردند، با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده برای مهسا امینی، خواستار پایان دادن به رویه‌های غیرشرعی و غیرمنطقی شدند.

بیان فردا | حجج اسلام سید حسن خمینی و سید محمد خاتمی باانتشار متن‌هایی در صفحات مجازی خود نسبت به فوت مهسا امینی، دختری که توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از بروز حادثه جان خود را از دست داد، واکنش‌های اعتراضی نشان دادند.

سید حسن خمینی:

عدم برخورد قانونی بیم تکرار این فجایع را بالا می‌برد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به ماجرای حادثه برای «مهسا امینی»، خاطرنشان کرد: عدم برخورد بهنگام و قانونی، و عدم توقف روندهای معیوبی که هر از چندی موجب بروز حادثه می‌شود، بیم تکرار این قبیل فجایع را بالا می‌برد.

دیدار+جمعی+از+جانبازان+واقعه+هفتم+تیر+با+سید+حسن+خمینی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در آستانه اربعین سید مظلومان اباعبدالله الحسین(ع) خبر به کما رفتن خانم مهسا(ژینا) امینی پس از حضور در مجموعه نیروی انتظامی ،احساسات جامعه ما را جریحه دار و اذهان را مشوش کرده است.

بدون شک مسئولان نیروی انتظامی باید به صورت شفاف و دقیق نسبت به آنچه که به نام «توجیه و آموزش» بر این دختر ۲۲ ساله رفته است، پاسخگو باشند.

قوه قضاییه نیز با توجه به مسئولیت ذاتی خود، و نیز رویکرد دوره جدید که مبتنی بر پیگیری حقوق عامه و پاسخگویی به افکار عمومی عنوان شده است، با مقصران این حادثه تلخ برخورد فوری و قاطع کند.

عدم برخورد بهنگام و قانونی، و عدم توقف روندهای معیوبی که هر از چندی موجب بروز حادثه می‌شود، بیم تکرار این قبیل فجایع را بالا می‌برد.

هم چنین لازم است عاجزانه دعا کنیم تا خدای متعال به این خواهر گرامی سلامت عطا کند.

سید محمد خاتمی:

تکرار این فجایع کافی نیست تا از این شیوه خلاف دست برداشته شود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در رابطه با ماجرای «مهسا امینی» خاطرنشان کرد: آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود؟

سید+محمد+خاتمی+دستخط+خاتمی

در حساب توییتر رسمی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی آمده است:باز هم فاجعه ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می سوزاند!

آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق مردم و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع فسادهای ویرانگر و ناکارآمدی ها دارند از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود

و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره اسلام و نظام را فراهم نیاورند و با پدیدآورندگان این حوادث برخورد مناسب صورت گیرد؟!

منبع: جماران

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین