شرایط کنونی آتش زیر خاکستر است
کد خبر: 2731
روزنامه جمهوری اسلامی:

شرایط کنونی آتش زیر خاکستر است

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود شرایط فعلی کشور را آتش زیر خاکستر دانسته است و به مسئولان گوشزد می کند که فکر نکنند نارضایتی ها تمام شده است.

به گزارش بیان فردا ، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به موضوعات مطرح در این روزها پرداخت و از جمله به ناآرامی هایی که در روزهای اخیر در ایران شاهدش بودیم پرداخته و نوشت: مردم ایران همزمان با سوگواری‌های این هفته، شاهد آشوب‌هائی هم بودند که عده‌ای فرصت‌طلب با سوء‌استفاده از اعتراضات مردم، جان مدافعان امنیت کشور را به خطر انداختند و به اموال عمومی خسارت‌هائی وارد کردند.

واقعه تاسفبار مرگ مهسا امینی که می‌توانست وسیله‌ای برای اصلاح بعضی رفتارها و مطرح شدن بخشی از مطالبات مردم باشد، با دخالت عوامل فرصت‌طلب و تشویق دشمنان کشور و ملت از بیرون مرزها به آشوب تبدیل شد و نیروهای ضدشورش را به صحنه کشاند تا امنیت شهروندان را تامین کنند. مردم نیز در تهران و بسیاری از شهرها در روزهای مختلف به ویژه روز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام مجتبی، به صحنه آمدند و مخالفت خود را با آشوبگران و اقدامات خلاف آنها اعلام کردند.
نکته مهمی که در حاشیه حوادث اخیر باید مورد توجه عمیق مسئولین قرار گیرد اینست که این حوادث نشان دادند مردم مطالباتی دارند که به عملکرد کارگزاران نظام و کشور به ویژه در مسائل اقتصادی، معیشتی و حقوق شهروندی مربوط می‌شوند.

تبعیض‌ها و عدم انطباق گفتارها با عملکردها موجب سلب اعتماد مردم از مسئولین شده است. با فروکش کردن تظاهرات و اغتشاشات، نباید مسئولین تصور کنند نارضایتی‌ها پایان یافته و دیگر خبری نیست. شرایط کنونی همچون آتش زیر خاکستر است که با جرقه کوچک دیگری باز هم شعله‌ور خواهد شد. بنابراین، هرچه زودتر باید عوامل نارضایتی‌ها ریشه‌کن شوند که اگر چنین شود، مردم همچون گذشته در همه حال پشتوانه نظام خواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین