مدالی که دولت فرانسه به پوتین و زلنسکی داد؛ آیا ماکرون نشان رئیس جمهور روسیه را پس می‌گیرد؟
کد خبر: 3405

مدالی که دولت فرانسه به پوتین و زلنسکی داد؛ آیا ماکرون نشان رئیس جمهور روسیه را پس می‌گیرد؟

به تازگی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بالاترین مدال افتخار فرانسه یعنی نشان «لژیون دونور» را دریافت کرده است، نشانی که البته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز سال‌ها پیش آن را ژاک شیراک، رئیس جمهوری وقت فرانسه دریافت کرده بود. همین موضوع احتمال پس گرفتن این مدال از رئیس جمهور روسیه را افزایش داده است.

بیان فردا | حکمرانی | امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه مدال لژیون دونور (صلیب بزرگ-Grand Croix) را روز پنجشنبه در کاخ الیزه بر روی سینه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین سنجاق کرد. او تاکید کرد این اقدام در راستای به رسمیت شناختن شجاعت اوکراین از زمان تهاجم روسیه به این کشور است. نشانی که سال‌ها پیش ژاک شیراک؛ رئیس جمهوری فرانسه آن را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اهدا کرده بود. بشار اسد نیز چنین مدالی را در سال‌های دور دریافت کرده بود.

حال با اهدای این مدال به زلنسکی برخی از قانونگذاران و کنشگران فرانسوی از ماکرون خواسته‌اند تا این نشان را از پوتین به‌دلیل جنگ اوکراین پس بگیرد و ماکرون نیز این درخواست را رد نکرده است.

نشان لژیون دونور فرانسه در سال ۲۰۰۶ از سوی ژاک شیراک، رئیس جمهوری وقت فرانسه به پوتین اهدا شده بود.

امانوئل ماکرون روز جمعه به خبرنگاران گفت که چنین تصمیمی «معنای جدی خواهد داشت و باید در لحظه‌ای مناسب گرفته شود.»

ماکرون در سال ۲۰۱۷ مدال لژیون دونور هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود را به‌خاطر اتهامات مربوط به سوء رفتارهای جنسی پس گرفت. لنس آرمسترانگ، دوچرخه سوار و ستاره سابق تور دو فرانس، نیز به دلیل دوپینگ‌ از این نشان محروم شد.

انتهای پیام

منبع: یورونیوز

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین