کد خبر: 4268

هشدار قالیباف به طالبان برای پیشگیری از «ایجاد یک مشکل جدی»

رئیس مجلس گفت:از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور پیشگیری کنند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه در نطق پیش از دستور ضمن تبریک بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از هشت ماه ماموریت دریانوردی به دور دنیا به دلاورمردان قهرمان نیروی دریایی، گفت: ملت ایران به شما فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند. این ماموریت حضور مقتدرانه‌ی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی با پیامی صلح آمیز را به سراسر جهان مخابره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین لازم است درباره مسئله حق آبه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حق آبه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است.

قالیباف ادامه داد: اجرای کامل ‌و دقیق این توافق به نفع هر دوملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور پیشگیری کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین