فراخوان سید محمد خاتمی | هشدار نسبت به خودبراندازى نظام
کد خبر: 4877

فراخوان سید محمد خاتمی | هشدار نسبت به خودبراندازى نظام

در پى اصلاح موادى از قانون انتخابات حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمى رییس جمهور پیشین کشورمان بار دیگر نسبت به خودبراندازى نظام هشدار داد.

بیان فردا | سید محمد خاتمى در میان جمعى از اصلاح طلبان و مشاوران خود در خصوص حذف جمهوریت نظام در پى اصلاح موادى از قانون انتخابات توسط مجلس هشدار داد و این اقدام را تشدید حرکت به سوى خودبراندازى تعبیر کرد.

سیدمحمد خاتمى از همه کنشگران سیاسی، همه اندیشمندان و خیرخواهان وطن و وفاداران به آرمانهای (نوعاً به فراموشی سپرده شده) انقلاب به خصوص احزاب و جریانهای خیراندیش با هر گرایشی که دارند، به ویژه از جبهه اصلاحات خواست که:

اولاً، از هشدار به مسئولان و دست اندرکاران،  ثانیاً، از روشنگری افکار عمومی و تنبّه آن نسبت به خطری که بر خطرهای گذشته افزوده می شود و  ثالثاً، از هر اقدام قانونی و مدنی که احیاناً بتواند به حل مشکل به نفع مردم بینجامد، دریغ نکنند.

به گزارش جماران، وى یادآور شد: بارها گفته شده مشکل بزرگی که منشأ بحرانها است و آینده ایران و سرنوشت ملت را به خطر افکنده است اینکه روز بروز در عمل از جمهوریت نظام دورتر شده ایم و در نظر نیز بر بینش و برداشتی از اسلام تکیه شده است که رأی و نظر مردم و نقش بی همتای آنها در استقرار نظام اجتماعی و راه بردن جامعه به سوی توسعه همه جانبه را قبول ندارد.

سیدمحمد خاتمى تأکید کرد: از جمله عواملی که انتخابات به عنوان مهمترین راه استقرار دموکراسی و نیز مردم سالاری سازگار با دین را از کارآیى انداخته، نظارت استصوابی و رویه های غلط در فرآیند انتخابات است که به جاى نظارت از موضع دفاع از حق و رأی مردم و ایجاد مانع براى پاگیری و پایداری دیکتاتوری، قیمومیت بر مردم و رأی آنان را تشدید کرده است.

 

وى هشدار داد با طرحی که میان مجلس و شورای نگهبان در موضوع انتخابات در رفت و آمد است، کوشیده می شود آن رویه های نادرست و بحران آفرین تثبیت و به رسمیت شناخته شود و نهاد انتخابات از معنی تهی و به یک معنی از میان برداشته شود.

 

وى گفت: برخلاف انتظاری که می رفت برای نجات کشور و تأمین زندگی بهتر مردم، به لحاظ ساختار، رویکرد و رفتار، خوداصلاحی صورت گیرد، ظاهراً حرکت به سوی خودبراندازی تشدید می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین