مبدع راهپیمایی های حجاب: راهپیمایی برای حجاب به ضرر حجاب است!
کد خبر: 5221

مبدع راهپیمایی های حجاب: راهپیمایی برای حجاب به ضرر حجاب است!

حجت الاسلام سیدنژاد گفت: مبدع راهپیمایی‌ های حجاب و عفاف بود بنده بودم و این راهپیمایی ها از ۱۵ سال پیش در تهران و سایر شهرها با دعوت به حجاب آغاز شد، تاکید: بعدا به این نتیجه رسیدم که راهپیمایی در جهان مفهومی دارد به نام ایجاد ثبوت یا اثبات و یعنی ما اقلیت هستیم و می خواهیم ما را به اثبات برسانید، به همین دلیل ادامه راهپیمایی‌ها را تعطیل کردم.

 بیان فردا | امروز در میان تبلیغات گسترده رسانه ای، به طور طبیعی، دین اسلام که همواره بر اساس مبانی خود در برابر تجاوزات دشمنان ایستادگی می کند، بیشتر آماج حملات شدید فرهنگی قرار می گیرد.

اشاعه فرهنگ مبتذل غرب به طور گسترده به وسیله رسانه ها در کشورهای مسلمان‌نشین در راستای همین هدف است؛ زیرا برای از بین بردن فرهنگ دینی، باید ارزش های آن ها را مورد حمله قرار داد و یکی از مهم ترین ارزش های دینی اسلام، حجاب و پوشش اسلامی برای زنان است.

آن ها می دانند با نابودی و محو این ارزش مهم اجتماعی، مردم مشغول شهواتشان می شوند و ارزش های دینی و در پی آن، حکومت و سیاست را از یاد می برند، از این رو حجت الاسلام سیدنژاد فعال فرهنگی و رسانه‌ای در نشست «ید واحده فعالان رسانه‌ای حوزوی جریان انقلاب» به بیان نظرات، پیشنهادات و ارائه راهکارهایی برای مسئله عفاف و حجاب پرداخت، که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

 

حجت الاسلام سید نژاد اظهار داشت: به دلیل اختلاف نظریات علما دینی در مسائل سیاسی، فرهنگی ید واحده در حوزه به وجود نیامده و نمی ‌آید و به نظر من این اختلاف نظرات طبیعی است و نباید آن را غیر طبیعی بدانیم، اما آنچه مهم است این است که در کنار این اختلاف نظرها با هم کار کنیم.

اختلاف نظر در مورد حجاب

فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به اینکه در چند سال پیش طرحی در وزارت کشور تصویب شد و بودجه‌ای برای آن تصویب شد و قرار شد بنده این طرح را در قم اجرا کنم، گفت: در این طرح قرار بود نظرات علما را در مورد عفاف و حجاب جمع آوری کنم ولی با بودجه کمی که داشتیم این کار محقق نشد.

وی ضمن بیان اینکه اختلاف نظر علما همیشه وجود داشته است و این مسئله می‌تواند فرصت باشد، ابراز کرد: این نوع اختلاف نظرها در حوزه علمیه دور از ذهن نیست؛ زیرا گفتمان سیاسی، اجتماعی حوزیان مبتنی بر اصول برگرفته از استنباط است و اختلاف نظری طبیعی است.

 

حجت الاسلام سید نژاد با اشاره به اینکه حاکمیت هنوز در زمینه برخورد سلبی با بی حجابی به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده آیت الله اعرافی در جلسات متعددی که با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش و معاونان آنها در کمیسیون‌های فرهنگی عفاف و حجاب وزارت کشور تشکیل می‌شد حضور داشتم و شاهد بودم که این جلسات به نتیجه نرسیدند.

فعال فرهنگی و رسانه‌ای با تاکید بر اینکه دشمن در حمله به یک موضوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما ید واحد دارد، گفت: در مقابله با دشمن از جانب ما اینگونه ید واحدی وجود ندارد، در زمان دفاع مقدس هم اختلافاتی بین فرماندهان جبهه و جنگ برای یک عملیات وجود داشت.

وی ضمن تاکید بر اینکه در مواجهه با دشمن ما همیشه منفعل بودیم، تصریح کرد: همیشه می‌گویند دفاع مقدس نه حمله مقدس که نشان می دهد ما همیشه موضع دفاعی داشته ایم؛ ما در مقابله با هجوم دشمن یا عجولانه عمل می کنیم و یا کسانی که اهل تعامل هستند به شکل دیگری دیرتر عمل می کنند و همین امر باعث شده که در مقابل دشمن خوب عمل نکنیم.

 

حجت الاسلام سید نژاد با اشاره به اینکه بارها به دوستان انقلابی گفته است که پوسترهای منفعلانه در زمینه حجاب مانند دختران مظلوم یا مسئولان قم را دریابید را بر دیوار شهر نصب نکنید، خاطرنشان کرد: پیام این پوسترها این است که تلاش دشمن نتیجه داده است و آنها به هدف شان رسیده‌اند.

مبدع راهپیمایی‌ حجاب

وی با بیان اینکه مبدع راهپیمایی‌ های حجاب و عفاف بود بنده بودم و این راهپیمایی ها از ۱۵ سال پیش در تهران و سایر شهرها با دعوت به حجاب آغاز شد، تاکید: بعدا به این نتیجه رسیدم که راهپیمایی در جهان مفهومی دارد به نام ایجاد ثبوت یا اثبات و یعنی ما اقلیت هستیم و می خواهیم ما را به اثبات برسانید، به همین دلیل ادامه راهپیمایی‌ها را تعطیل کردم.

فعال فرهنگی و رسانه‌ای راهپیمایی هایی که اکنون برای حجاب برگزار می شود را به ضرر حجاب دانست و تاکید کرد: یکی از افراد در مورد حجاب به رهبر معظم انقلاب گفته بود که وضعیت مناسبی در جامعه ندارد. ایشان در جواب گفته بودند دوستانی که اینگونه می‌گویند، آیا قبل از انقلاب را ندیده‌اند و وضعیت پارک ها و دانشگاه‌های آن زمان را به یاد ندارند که چگونه بود!

حجت الاسلام سید نژاد با تاکید بر اینکه ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم،گفت: هدف دشمن پررنگ کردن مسئله حجاب در جامعه است و ما نباید در این جهت حرکت کنیم، رسانه ملی به‌ جای پخش مصاحبه در مورد حجاب به مصاحبه در مورد سایر موضوعات مهم مردم بپردازدد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به نقشه دشمن آفرین گفتند، ابراز کرد: دو ماه قبل از قضیه مهسا امینی یکی از دوستان می‌گفت در بررسی ایمیل ها و پیام‌های دشمنان انقلاب مشاهده می کردیم که می گفتند باید کاری کنیم که همه ائمه جمعه درخطبه‌های نماز جمعه از حجاب بگویند.

فعال فرهنگی و رسانه‌ای در ادامه گفت: همین اتفاق افتاد و ائمه جمعه حتی در شهرهای که حجاب مسئله نبود به سخنرانی در مورد حجاب پرداختند و همانطور که دشمن نقشه کشیده بود کارها پیش می‌رفت و به هدف خودشان رسیدند.

حجت الاسلام سید نژاد با تاکید بر اینکه ما اگر قرار باشد به ید واحده برسیم باید ادبیات مشترک داشته باشیم، تصریح کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند نظیر این جلسه‌ای که در آن حضور داریم را به تعداد زیاد تشکیل دهند و حرف ‌های همدیگر را بشنوند و همفکری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما دشمن مشترک داریم و اولین چیزی که در ید واحد شدن مهم است نزدیکی قلوب به هم است، خاطرنشان کرد: اگر شخصی اصلاح طلب بودند و علیه بی حجابی بود ما باید او را به میدان ضد بی حجابی بیاوریم و نباید بگوییم که چون گرایش سیاسی متفاوتی با ما دارید در میدان حمایت از حجاب و عفاف قرار نمی‌گیرید.

فعال فرهنگی و رسانه‌ای ضمن تاکید بر اینکه میدان حجاب و عفاف را برای همه افراد باز کنیم، گفت: خانم دکتری در خارج از کشور وجود دارد که حجاب ندارد ولی وقتی به ایران می‌آید کاملاً با حجاب می‌شود، از او سوال پرسیده می‌شود که چرا فقط در اینجا حجاب دارید، او در جواب گفته بود حجاب را دوست دارند و اگر قدرت داشت در آنجا هم حجاب را رعایت می کرد.

 

لزوم نزدیکی قلوب افراد جامعه

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی که انقلاب شد همه اقشار بر ضد شاه وارد عمل شدند و اگر همه آنها نبودند شاید شاه فرار نمی کرد، گفت: البته نزدیکی قلوب همه اقشارجامعه آرمانی بزرگ است ولی حداقل در مورد حوزویان می‌تواند محقق شود.

حجت الاسلام سید نژاد هم نظر بودن در بحث حجاب را لارم دانست و در ضمن خاطره‌ای گفت: خانم بی حجابی در فرودگاه عمداً خودنمایی می کرد و من به او تذکر دادم که باید قانون را رعایت کنید و خانم های دیگری به او اعتراض کردند اما یک روحانی که آنجا بود پیش من آمد و گفت نباید به او تذکر می‌دادید.

وی با ضمن تاکید بر اینکه ما این قدرت را نداریم که سلیقه های مختلف را به هم نزدیک کنیم، ابراز کرد: با در اختیار قرار دادن امکانات مجموعه های حوزوی به یکدیگر از ظرفیت های بیشتری برای کار فرهنگی استفاده می شود و به بحث عفاف و حجاب بیشتتر پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام سید نژاد با بیان اینکه ما بهترین تولیدات رسانه‌ای را داریم ولی درپخش کردن آنها با مشکل روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: رسانه ملی تولیدات ضعیف را پخش می‌کند ولی اگر از طرف حوزه محصولی تولید شود به آن ایراد گرفته و آن را پخش نمی‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین