داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم نمی‌شوم
کد خبر: 5639
محسن مهرعلیزاده:

داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم نمی‌شوم

کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم به عنوان داوطلب در صحنه حاضر می‌شوید یا خیر، یادآور شد: خیر در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنم.

 

بیان فردا | محسن مهرعلیزاده، کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: اینکه می‌گویند تحریم‌ها یک فرصت است، این طور نیست چراکه تحریم‌ها باعث می‌شود در وضعیتی مشابه جزیره زندگی کنیم و این شرایط اقتصادی رقم بخورد.

او با ذکر یک مثال اظهار کرد: به عنوان مثال در حال حاضر وضعیت خودروسازی اصلا خوب نیست که آن هم به خودروساز مربوط نمی‌شود بلکه با سیاست‌های کلان ارتباط دارد. وضعیت بد خودرو در ایران به دلیل وضعیت دولتی یا خصوصی بودن این صنعت، ارتباط نداشتن با دنیا و در نهایت خصولتی بودن است.

او تصریح کرد: در این میان علت اصلی وضعیت نامناست خودروسازی در ایران مربوط به خصولتی بودن آن است به این ترتیب که فلان مسئول یا فلان نماینده به عنوان اهرم فشار چند نفر را در خودروسازی‌ها استخدام می‌کند که نتیجه این اقدامات این شده که کارخانه‌های خودروسازی مانند ایران خودرو و سایپا چندین برابر ظرفیت نیرو جذب کنند. روند جذب نیرو فراتر از ظرفیت تبدیل به یکی از معضلات خودروسازی شده، به این ترتیب که اگر در محاسبات استاندارد قیمت خودرو گفته شود تاثیر هزینه نیروی انسانی در قیمت تمام شده خودرو 30 درصد است این میزان اثرگذاری نیروی کار در قیمت تمام شده خودرو در کشور ما حدود 85 درصد است، در این شرایط معلوم است که قیمت خودرو گران می‌شود و با وجود این افزایش قیمت باز هم شرکت ضرر می‌کند.

مهرعلیزاده با اشاره به رانت های خانوادگی خاطرنشان کرد: البته سوء مدیریت‌ها در خودروسازی موثر هستند کما اینکه وقتی یک نفر مدیر می‌شود همه پسر خاله‌ها و پسر عمه‌ها را به همراه خود می‌برد و یا اینکه با تغییر رئیس جمهور و وزیر از بیخ همه ارکان شرکت از جمله مدیرعامل به دلیل همفکر و همسو نبودن، هم دانشگاهی نبودن، در یک مسجد نبودن، اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی جارو می‌شوند و همه را بیرون می‌ریزند. در مجموع نه تنها در صنعت بلکه در وزارت کار و رفاه و جاهای مختلف عملکرد تیم اقتصادی بسیار تاسف بار است. مردم خودرو می‌خرند، کیفیت بد آن را مشاهده می‌کنند و ناراضی می‌شوند کما اینکه خودروی صفر کیلومتر از کارخانه تا میدان آزادی 10 بار خراب می‌شود.

کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در پایان در پاسخ به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم به عنوان داوطلب در صحنه حاضر می‌شوید یا خیر، یادآور شد: خیر، در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنم.

منبع: منیبان

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین