تشکر جنجالی از رفتار روسیه در قبال ایران!
کد خبر: 6438

تشکر جنجالی از رفتار روسیه در قبال ایران!

روزنامه اطلاعات با یادآوری هشدار دلسوزان مبنی بر دشمنی روس‌ها با ایران به کنایه نوشته باید از روس‌ها سپاسگزار باشیم ک چهره مزور خود را نشان دادند.

بیان فردا | روزنامه اطلاعات با یادآوری هشدار دلسوزان مبنی بر دشمنی روس‌ها با ایران به کنایه نوشته باید از روس‌ها سپاسگزار باشیم ک چهره مزور خود را نشان دادند.

* در طی سالهای گذشته، بارها بسیاری از آشنایان با تاریخ معاصر ایران، یادآوری کردند که روسها دشمن تاریخی ما هستند و کاملاً غیر قابل اعتمادند؛ اما برخی «دلسوزان» اصرار داشتند که میان روسیۀ تزاری و اتحاد جماهیر شوروی با روسیۀ کنونی تفاوت قائل شویم. اکنون از روسیه سپاسگزاریم که تا اندازه‌ای (آری، تنها تا اندازه‌ای) پرده از چهره مزوّر خود برداشت و آشکارا در موضوع تمامیت ارضی ایران، خدشه وارد کرد؛ کاری که چندی پیش چین کرد.

روزنامه اطلاعات سپس نوشته است:

* آیا آنهایی که فریاد می‌زدند «روسیه دشمن تاریخی ماست»، خطا می‌کردند؟ آیا نباید در سیاست خارجی خود تجدیدنظر کنیم و دست خود را برای برقراری روابط با همه کشورها چنان باز بگذاریم که حق انتخاب‌های متعدد داشته باشیم، نه اینکه در میان قدرتمندان، محدود به چین و روسیه باشیم که خودشان را بارها نشان داده‌اند و در میان جهان‌سومی‌ها نیز محدود به کشورهای ناتوان و کمک‌خواه باشیم که با اندک وسوسه‌ای، پایشان بلغزد و همچون آلبانی و جیبوتی از کار در‌آیند؟ اگر قرار است هر کشور فقط به منافع ملی خود پایبند باشد و حق و حقوق دیگران نادیده انگاشته شود، ما چرا منافع ملی خود را ملاک اصلی قرار ندهیم؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین