شکل عجیب نخستین بمب اتمی جهان
کد خبر: 7757

شکل عجیب نخستین بمب اتمی جهان

نخستین انفجار هسته‌ای تاریخ در روز ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۴۵ در سایتی واقع در دشت‌های جنوب لوس‌آلاموس نیومکزیو، جهانیان را با ویرانگرترین سلاح ساخته بشر آشنا کرد.

بیان فردا | نخستین انفجار هسته‌ای تاریخ در روز ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۴۵ در سایتی واقع در دشت‌های جنوب لوس‌آلاموس نیومکزیو، جهانیان را با ویرانگرترین سلاح ساخته بشر آشنا کرد. 

در این انفجار آزمایشی با اسم رمز «ترینیتی» اولین بمب اتمی تاریخ ساعت پنج و نیم صبح بر فراز یک برخ ۳۰ متری منفجر شد که انرژی حاصل از آن چیزی حدود ۱۸.۶ کیلوتن بود. در پی انفجار برج بلافاصله تبخیر شد و بزرگی انفجار به حدی بود که یک محیط‌بان در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری مدعی شد که انفجار را مشاهده کرده است.

یکی از خلبان‌های نیروی دریایی آمریکا که آن روز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی در نزدیکی آلباکرکی پرواز می‌کرد انفجار را به خورشیدی تشبیه کرد که از جنوب طلوع کرده باشد! شگفت اینکه در آن زمان خلبان از وجود چیزی به نام بمب اتم خبر نداشت و تا پس از بمباران اتمی هیروشیما نیز کسی چیزی درباره این آزمایش سری نمی‌دانست.

موفقیت آزمایش ترینیتی و پس از آن بمباران هیروشیما و ناگازاگی جهان را وارد عصر بمب اتم کرد. تصویر زیر یک کپی از نخستین بمب اتمی جهان است که سال ۱۹۴۵ در نیومکزیکوی آمریکا منفجر شد.

5901748

5901747

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین