امیرعبداللهیان از نظر سطح دیپلماسی، پایین‌ترین وزیر خارجه در تاریخ جمهوری اسلامی است
کد خبر: 7833

امیرعبداللهیان از نظر سطح دیپلماسی، پایین‌ترین وزیر خارجه در تاریخ جمهوری اسلامی است

جلال محمودزاده نماینده مهاباد می‌گوید: ما دیپلماسی بسیار ضعیفی را از دولت آقای رئیسی دیده‌ایم، علی‌الخصوص از آقای امیرعبداللهیان که واقعاً از نظر سطح دیپلماسی، پایین‌ترین وزیر امور خارجه در تاریخ جمهوری اسلامی است.

 

بیان فردا | جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس یازدهم درباره هفت میلیارد دلار پول آزاد شده ایران از کره جنوبی  گفت‌وگویی کرده که بخش‌های مهم آن را می‌توانید در ادامه بخوانید:

*‌ متاسفانه تندرو‌هایی که در اوایل دولت فعلی و تندرو‌هایی که در گذشته در خصوص حمله و تصرف به سفارتخانه‌های انگلیس و عربستان دیده بودیم، باعث شده لطمات زیادی به کشور وارد شود.

*‌ آزاد شدن هفت میلیارد دلار پول مملکت و انتقال آن به کشور ثالث و گرفتن خسارت از ایران و اینکه دولت نمی‌داند و نمی‌تواند تشخیص دهد که در کشور چه نیازی وجود دارد که برای آن هزینه کند، نشانی از عزت و دیپلماسی عزتمندانه ندارد. 

*‌ پول آزاد شده ایران به صورت نقد به دست ما نمی‌رسد و برای خرید غذا و دارو است. یعنی باید این‌ها را با مبالغ بالا از کشور‌های دیگر بخریم تا از حساب بانک‌های قطری به حساب کشور‌ها، پولش واریز شود. کجای این روند عزتمندانه است؟ 

*‌ ما دیپلماسی بسیار ضعیفی را از دولت آقای رئیسی دیده‌ایم، علی‌الخصوص از آقای امیرعبداللهیان که واقعاً از نظر سطح دیپلماسی، پایین‌ترین وزیر امور خارجه در تاریخ جمهوری اسلامی است.

*‌ این تندروی‌ها در داخل و عواقب آن، دودش به چشم ۸۵ میلیون ایرانی رفته و خسارتش از جیب مردم پرداخت شده است. این روند، تنها به تعداد معدودی از مسئولان ضربه نزده است و هرچند دولت هم از این بابت لطماتی دیده است، اما این مردم هستند که در نهایت به طور خاص متضرر می‌شوند.

*‌ وقتی تندروی صورت می‌گیرد و در عالم سیاست بین‌الملل، چالش‌هایی گریبانمان را می‌گیرد، با مولفه‌هایی مثل تورم، بالا رفتن قیمت ارز و عدم‌اشتغال روبرو می‌شویم و متاسفانه این مردم هستند که باید بار سنگین این بی‌تدبیری‌ها را تحمل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین