هواپیمای یوگنی پریگوژین کمتر از 2ماه بعد از کودتا علیه پوتین سقوط کرد
کد خبر: 7837

هواپیمای یوگنی پریگوژین کمتر از ۲ماه بعد از کودتا علیه پوتین سقوط کرد

رسانه‌های روسی از سقوط یک فروند هواپیما در خاک این کشور خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از مرگ پریگوژین، رهبر گروه واگنرها در این سانحه است.

بیان فردا | رسانه‌های روسی گزارش کردند که یک هواپیمای شخصی با ۱۰ سرنشین روز چهارشنبه در منطقه تور روسیه سقوط کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر که چندی پیش علیه دولت ولادیمیر پوتین کودتا کرده و مدتی بعد از این تصمیم منصرف شده بود، در این هواپیما بوده است.

پریگوژن حدود دو ماه پیش علیه دولت روسیه کودتا کرده بود.

بر اساس گزارش‌های اعلامی هیچ یک از سرنشینان این هواپیما زنده نمانده‌اند.

برابر اعلام اورژانس «در این هواپیما ۱۰ سرنشین شامل ۳ خدمه حضور داشتند. طبق اطلاعات اولیه، همه سرنشینان هواپیما جان باختند.»
 
 تکمیلی:

مقامات اورژانس روسیه اعلام کردند که یک جت تجاری که از مسکو به سمت سن‌پترزبورگ در حرکت بود، روز چهارشنبه سقوط کرد و هر ده سرنشین آن کشته شدند. به گفته آنها، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه شبه نظامی واگنر در فهرست مسافران این هواپیما بوده است، اما در این لحظه مشخص نیست که آیا او در هواپیما حضور  داشته است یا خیر. 

آسوشیتدپرس می‌گوید، گزارش‌های تایید نشده رسانه‌ها حاکی از آن است که این جت متعلق به پریگوژین، موسس شرکت نظامی خصوصی واگنر است. 

 

روساویاتسیا، آژانس هوانوردی غیرنظامی روسیه هم گفت که پریگوژین در فهرست مسافران قرار داشته. با این حال مشخص نیست که آیا او سوار این پرواز بوده است یا خیر.

روساویاتسیا همچنین اعلام کرد: «تحقیق در مورد سقوط هواپیمای امبرائر که امشب در منطقه تور رخ داد، آغاز شد است.»

 

خبرگزاری دولتی تاس روسیه به نقل از مقامات اورژانس گزارش داد که این هواپیما سه خلبان و هفت مسافر داشته است.

پریگوژین رهبر گروه شبه نظامی واگنر بود که در کنار ارتش روسیه در اوکراین می‌جنگید. او در اواخر ماه ژوئن، شورش مسلحانه کوتاهی را علیه رهبری نظامی روسیه ترتیب داد. سپس کرملین گفت که پریگوژین به بلاروس تبعید خواهد شد و نیروهایش یا بازنشسته خواهند یا به دنبال او به بلاروس خواهند رفت یا به ارتش روسیه خواهند پیوست. 

 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین