روزنامه اصولگرا پاسخ داد؛ با عضویت ایران در بریکس، سند ۲۰۳۰ هم اجرا می‌شود؟
کد خبر: 7917

روزنامه اصولگرا پاسخ داد؛ با عضویت ایران در بریکس، سند ۲۰۳۰ هم اجرا می‌شود؟

روزنامه جوان نوشت: ورود به چارچوب «بریکس» به معنای پذیرش برخی الزامات کلان است که جمهوری اسلامی در برخی موارد، رویکردی غیرهم‌جهت در قبال آن‌ها اتخاذ کرده است؛ ترتیبات عدیده‌ای که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سازوکار تجارت آزاد و سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ اشاره کرد.

 

بیان فردا | روزنامه جوان به پرسش‌هایی درباره سرنوشت اجرای برخی سیاست‌های بریکس چون تجارت آزاد و سند ۲۰۳۰ در کشور با عضویت ایران در این مجموعه پاسخ داده است.

به نظر می‌رسد عضویت ایران در مجموعه بریکس یک گام راهبردی به منظور تأمین منافع است، چه آنکه طبق گزارش مرکز مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، ائتلاف‌هایی مانند بریکس سازوکار‌هایی برای ایجاد و شکل‌دهی نظم مطلوب اعضا در جهان هستند. اثرگذاری بر مذاکرات تجاری بین‌الملل، ایجاد کلاب انرژی و گسترش تجارت میان اعضا با استاندارد‌های جدید از جمله چنین رویکرد‌هایی است.

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: البته پذیرش و ورود به چارچوب «بریکس» به معنای پذیرش برخی الزامات کلان است که جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد، رویکردی غیرهم‌جهت در قبال آن‌ها اتخاذ کرده است؛ ترتیبات عدیده‌ای که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سازوکار تجارت آزاد و برخی موارد مانند سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ در موضوعات اجتماعی اشاره کرد. در قبال سند ۲۰۳۰ موضع جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشخص و غیرقابل تغییر است.

َ

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین