فرانسه دارد برای حمله به آفریقا آماده می‌شود
کد خبر: 8517
سخنگوی شورای نظامی نیجر:

فرانسه دارد برای حمله به آفریقا آماده می‌شود

شورای نظامی نیجر، فرانسه را به استقرار نیروهای خود در برخی کشورهای غرب آفریقا با هدف آماده سازی برای آغاز حمله به این کشور متهم کرد.

 

بیان فردا | شورای نظامی نیجر، فرانسه را به استقرار نیروهای خود در برخی کشورهای غرب آفریقا با هدف آماده سازی برای آغاز حمله به این کشور متهم کرد.

سرهنگ «آمادو عبدالرحمان»، سخنگوی شورای نظامی حاکم در نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن»، بامداد امروز (یک شنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که فرانسه با استقرار نیروهای نظامی خود در شماری از کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس)، برای حمله به کشورش آماده سازی می کند.

سرهنگ عبدالرحمان در این بیانیه که آن را از تلویزیون دولتی نیجر خواند، عنوان کرد: فرانسه به استقرار نیروهای خود در شماری از کشورهای اکواس به ویژه ساحل عاج، سنگال و بنین در چارچوب آماده سازی برای آغاز تجاوز نظامی در حال برنامه ریزی به نیجر با همکاری این گروه ادامه می دهد.

این در حالی است که اکواس پیشتر با پشتیبانی فرانسه، برای پایان دادن به کودتای چند هفته پیش نظامیان و بازگرداندن «محمد بازوم»، رئیس جمهوری منتخب اما مخلوع نیجر به منصب خود، تهدید به دخالت نظامی در این کشور مسلمان واقع در غرب قاره آفریقا کرده بود.

شایان ذکر است که شورای نظامی حاکم در نیجر، بیش از یک ماه پیش قراردادهای همکاری نظامی با فرانسه را محکوم کرد در حالی که کودتای نظامی 26 ژوئیه 2023 میلادی این شورا نیز به قطع همکاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم منجر شده است.

در همین حال، فرانسه که نزدیک به هزار و 500 سرباز آن در سه پایگاه نظامی نیجر مستقر هستند، به طور مداوم درخواست خروج فوری سربازان مذکور از این کشور و بازگشت سفیر خود در نیامی به پاریس را رد کرده و بر لزوم بازگشت  بازوم به قدرت نیز تاکید دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین