پنتاگون: آمریکا تسلیحات کافی هم برای اسرائیل و هم برای اوکراین دارد
کد خبر: 9872

پنتاگون: آمریکا تسلیحات کافی هم برای اسرائیل و هم برای اوکراین دارد

سخنگوی پنتاگون گفت، واشنگتن می‌تواند درخواست رژیم صهیونیستی را برای تسلیحات، تجهیزات و مهمات فراهم کند و در عین حال به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

بیان فردا | سخنگوی پنتاگون گفت، واشنگتن می‌تواند درخواست رژیم صهیونیستی را برای تسلیحات، تجهیزات و مهمات فراهم کند و در عین حال به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک جلسه توجیهی بیان کرد: «ما می‌توانیم به حمایت از اوکراین و هم اسرائیل ادامه دهیم و آمادگی جهانی خود را حفظ کنیم.»

راشا تودی به نقل از این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا نوشت: همزمان با اینکه ما به کمک‌های چشمگیر از اوکراین ادامه خواهیم داد، مراقب هستیم تا نسبت به نحوه پاسخ‌دهی به دیگر بحران‌ها اطیمنان حاصل کنیم و آمادگی نظامی خودمان را ارتقا ببخشیم.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا قادر بوده تا تک تک درخواست‌های همتایان اسرائیلی را انجام دهد و توقع داریم که ارسال کمک‌ها براساس برخی درخواست‌هایشان ادامه یابد.

سخنگوی پنتاگون جزئیات دیگری را مطرح نکرد؛ اما گفت که این درخواست‌ها به سیستم‌های گنبد آهنین و دیگر سیستم‌های دفاع هوایی مربوط می‌شوند.

او تاکید کرد: «پنتاگون با بیشترین سرعت ممکن برای تسریع در تحویل مهمات و تجهیزات بسیار حیاتی و مورد نیاز و همچنین تماس با پیمانکاران نظامی جهت تسریع در دستورات در حال انتظار اسرائیل کار می‌کند.»

این مقام ارشد دفاعی آمریکا در پاسخ به نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه تسلیحات آمریکایی ممکن است چطور استفاده شوند در پایان گفت: «روش‌ها و رویه‌های نظارتی قوی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد و ایالات متحده در حال گفت‌وگو مداوم با اسرائیلی‌ها درباره برنامه‌های عملیاتی آن‌ها است.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذهن من پیش مردم اسرائیل و خانواده‌هایی است که عزیزان‌شان را به دلیل حملات حماس از دست داده‌اند. امروز در پاسخ به حملات حماس به اسرائیل و پیرو گفت‌وگوهای مفصل با رئیس‌جمهور جو بایدن، گام‌های مختلفی در راستای تقویت مواضع وزارت دفاع در منطقه برداشتم.

وی در ادامه افزود: من گروه ضربت «یو اس‌اس جرالد آر. فورد» را به مدیترانه شرقی هدایت کردم. این گروه شامل ناو هواپیمابر یو اس‌اس جرالد آر. فورد، یو اس‌اس نورماندی، یو اس‌اس توماس هادنر، یو اس‌اس کارنی و یو اس‌اس روزولت می‌شود. من همچنین گام‌هایی در جهت تقویت گردان هوایی جنگنده‌های F-۳۵، F-۱۵، F-۱۶ و A-۱۰ در منطقه اتخاذ کردم.

صبح روز شنبه، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین