ایران در مفهوم کلی، نقش هم‌دستانه با حماس دارد
کد خبر: 9935
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادعایی:

ایران در مفهوم کلی، نقش هم‌دستانه با حماس دارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشستی خبری با مطرح کردن ادعاهایی تلاش کرد دفاع ایران از حق مقاومت فلسطین برای دفاع از خود را با توانمندسازی حماس برای حمله اخیر علیه رژیم صهیونیستی مرتبط کند.

 

بیان فردا | جیک سالیوان در یک نشست خبری با ادعای این که ایران در حمله اخیر جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی «همدست» بوده است، گفت: ما از ابتدا گفتیم که ایران در مفهوم کلی نقش هم‌دستانه دارد، چرا که بیشتر حمایت مالی از شاخه نظامی حماس را انجام داده‌ و کمک‌هایی مانند آموزش، عرضه ابزارها و توانمندی‌ها به آن‌ها کرده و دیگر حمایت‌ها را انجام داده‌اند.

سالیوان در ادامه مدعی شد: آن‌ها در طی سال‌ها، با حماس تماس و تعامل داشته‌اند و تمام این‌ها نقشی در کمک به چیزی داشته است که امروز شاهدش هستیم.

 آمریکا برای هر سناریوی مرتبط با درگیری‌های غزه برنامه احتیاطی دارد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به ما گفته که برای هرگونه سناریوی افزایش درگیری در اسرائیل برنامه احتیاطی و اضطراری داشته باشیم.

وی افزود: ما اکنون عمیقا در چنین برنامه‌ریزی درگیر هستیم. ما با متحدان و شرکایمان رایزنی می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفته‌هایش همچنین یادآور شد که به دستور بایدن، ارتش آمریکا مواضع خود در خاورمیانه را با هدف تقویت بازدارندگی، از جمله با استقرار یک ناوگروه ضربتی تقویت کرده است.

وی ادامه داد: ما این ناوگروه را برای هدف قرار دادن حماس به منطقه اعزام نکردیم، ما برای ارسال پیام بازدارندگی به سایر بازیگران دولتی و غیردولتی که ممکن است به دنبال گسترش این جنگ باشند، این کار را انجام داده‌ایم.

سالیوان همچنین بار دیگر موضع آمریکا را تکرار کرده و به آن دسته از افرادی که از این درگیری سود می‌برند، هشدار داد و گفت: یکبار دیگر تکرار می‌کنم، هر کسی از جمله دشمنان که به فکر سوءاستفاده و بهره برداری از اوضاع کنونی هستند گوش بدهند، آمریکا همواره حامی اسرائیل است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین