مصر سه روز پیش از حمله حماس به اسرائیل هشدار داده بود
کد خبر: 9991
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:

مصر سه روز پیش از حمله حماس به اسرائیل هشدار داده بود

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که «سه روز» پیش از حمله حماس به اسرائیل، مصر به تل‌آویو در مورد احتمال انجام یک عملیات خشونت‌آمیز هشدار داده بود.

بیان فردا | مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که «سه روز» پیش از حمله حماس به اسرائیل، مصر به تل‌آویو در مورد احتمال انجام یک عملیات خشونت‌آمیز هشدار داده بود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این نماینده جمهوری خواه گفت که «سه روز» پیش از حمله حماس به اسرائیل، قاهره به تل‌آویو در مورد عملیاتی مشابه با آن هشدار داده بود.

همچنین ژورژ مالبرونو، خبرنگار فیگارو، در مقاله‌ای در این نشریه به نقل از یک منبع اطلاعاتی در مصر نوشته است که سرویس های اطلاعاتی این کشور بارها به اسرائیل هشدار دادند که حماس سرگرم تدارک چیزی بسیار مهم است، اما، طرف های اسرائیلی کمترین اعتنایی به این هشدارها نکردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یک مسئول امنیتی مصر به خبرنگار فیگارو گفته است: "ما بارها به اسرائیلی‌ها هشدار دادیم که وضعیت به نقطۀ انفجار رسیده و اوضاع بسیار وخیم خواهد بود. اما، مقامات اسرائیلی مسئلۀ را سرسری گرفتند."

یک عضو پیشین سرویس های اطلاعاتی فرانسه که با وضعیت غزه نیز آشنا است سخن مقام امنیتی مصر را تلویحاً تأئید کرده و گفته است که تاریخاً سرویس های اطلاعاتی مصر در غزه بسیار خوب عمل می‌کنند. به عنوان کشور همسایه، مصر مستقیماً تحت تاثیر اوضاع غزه قرار است و همواره نگران است که آثار جنگ و بحران در غزه به این کشور سرایت کند. مالبرونو در ادامه افزوده است : هم‌اکنون قاهره نگران است که پیشروی های نظامی اسرائیل به ورود سیل پناهندگان فلسطینی از غزه به مصر منجر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین