دکتر مسلم بهادری درگذشت
کد خبر: 2139

دکتر مسلم بهادری درگذشت

دکتر مسلم بهادری، استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت.

بیان فردا | مسلم بهادری در اولین روز از بهمن ماه سال ۱۳۰۵ در تنکابن متولد شد و پزشکی را در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران فراگرفت. او سپس در همان دانشگاه تخصص آسیب شناسی گرفت و به انگلستان رفت و دوره دانش افزایی را در «رشته آسیب شناسی بیماری‌های قلب و ریه» را سپری کرد.

بهادری سپس به تهران بازگشت و در جوانی به جایگاه استادی کامل دانشگاه تهران رسید. وی مدتی را نیز در دانشگاه کالیفرنیا به تدریس پرداخت. کتابخانه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به افتخار او کتابخانه بهادری نامگذاری شده است.

بهادری استاد ممتاز دانشگاه تهران بود و ریاست فرهنگستان علوم پزشکی در بخش دانش‌های بنیادین (علوم پایه) را نیز بر عهده داشت. او در سال ۱۳۹۷ زمینی به مساحت تقریبی ۱۷۰۰۰ متر مربع برای احداث مرکز درمانی و خدماتی در منطقه افشره تنکابن وقف کرد.

او روز اول اردیبهشت ماه سال 1401 و در سن 95 سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر استاد بهادری ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

همچنین دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در پیامی درگذشت دکتر مسلم بهادری استاد ممتاز دانشگاه و رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

"خبر درگذشت دکتر مسلم بهادری از استادان نامدار و پیشکسوتان پزشکی نوین در ایران موجب تاسف و تالم شد.

فقدان این استاد ارزشمند که تا آخرین لحظات حیات، در امر آموزش و پژوهش فعالیت داشتند را به خانواده محترم ایشان، دانشجویان و دانشگاهیان، خصوصا شاگردان و همکاران ایشان در دفتر ارتباط با دانش آموختگان تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن فقید سعید، غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده گرامی آن مرحوم و سایر بازماندگان محترم، صبر، شکیبائی و طول عمر همراه با سلامتی، عزّت و سربلندی مسئلت می نمایم".

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین