قیمت دلار یک کانال دیگر را از دست داد
کد خبر: 10104

قیمت دلار یک کانال دیگر را از دست داد

معامله‌گران معتقدند برخلاف چهار ماه گذشته که نرخ بین 48 و 49 هزار تومان رنج بود و اصلاح می‌زد، قیمت دلار از شنبه هفته گذشته وارد موج صعود شده و تکنیکالی درحال بالا رفتن است.

 

بیان فردا | معامله‌گران معتقدند برخلاف چهار ماه گذشته که نرخ بین 48 و 49 هزار تومان رنج بود و اصلاح می‌زد، قیمت دلار از شنبه هفته گذشته وارد موج صعود شده و تکنیکالی درحال بالا رفتن است.

از نظر آن‌ها هر وقت در چارت اشباع به وجود می‌آید این اشباع تخلیه می‌شود و بازارساز هم حضور دارد و در نقاط مورد نظر تزریق می‌کند. قیمت دلار از شنبه با یک رشد شتابان تا 53 هزار و 700 تومان بالا رفت و از این نقطه شروع به اصلاح کرد و در روز چهارشنبه به کف 51 هزار تومان رسید.

خبر منفی که دقیق نبود

در انتهای هفته گذشته خبر زمزمه مسدودی 6 میلیارد دلار ایران از طرف آمریکا موجب شد که در انتهای هفته، قیمت دلار در کف 51 هزار تومان سفت بماند. البته بعدا اخبار تکمیلی نشان داد که مسدودی ۶ میلیارد دلار دقیق نیست. همچنین در انتهای هفته قیمت انس هم با رشد بیش از 50 دلاری به 1934 دلار رسید و قیمت طلا و سکه از دلار پیشی گرفتند. 

برای امروز پیش‌بینی می‌شد به واسطه رشد انس، قیمت سکه و طلا از دلار جدا بشود.

در نیمه اول معاملات شنبه قیمت سکه و طلا افزایشی استارت زدند و دلار از 51 هزار و 300 تومان رو به کاهش بود. قیمت سکه در 29 میلیون و 300 هزار تومان شروع به کار کرد که نسبت به آخرین نرخ پنجشنبه گپ مثبت 500 هزار تومانی داشت.

قیمت سکه در ابتدا با افزایش تا 29 میلیون و 500 هزار تومان بالا رفت و بعد از کاهش دلار و این موضوع که بازار بلوکه بود سکه هم کاهشی شد و در 28 میلیون و 900 هزار تومان کار خودش را به پایان رساند. در معاملات شنبه وضعیت بازار طلا و سکه بلوکه شد. معامله‌گران معتقدند به واسطه وضعیت بلوکه، بازار جان بالایی نداشت. بلوکه به وضعیتی می‌گویند که در معاملات کاغذی، قیمت فردایی بیشتر از نرخ امروزی باشد. از نظر معامله‌گران در وضعیت بلوکه خریداران از خرید می‌ترسند و فروشنده با فروش، سود بلوکه می‌گیرد. در مجموع این معامله‌گران می‌گویند بازارساز با بلوکه جلوی رشد بازار را گرفته است.

در روز شنبه همچنان بازار ارز هرات تعطیل بود و نرخ‌دهی از ساعت 9 به بعد شروع شد. قیمت دلار فردایی هرات در 51 هزار و 300 تومان بازگشایی شد و با کاهش کانال 51 هزار را از دست داد وبه 50 هزار و 700 تومان رسید. 

چرا خریداران در بازار مانده‌اند؟

به عقیده معامله‌گران چند موضوع هست که خریدار را در بازار نگه داشته، اولی بدگمانی به آینده‌ است. دلیل دوم به تعطیلی بازار ارز هرات برمی‌گردد. در هفته گذشته که بازار ارز هرات به خاطر زلزله تعطیل شد، خریداران این بازار از خرید جا ماندند و امکان اینکه در اصلاح‌های قیمتی وارد بشوند هست. دلیل سوم به 26 مهر و بررسی برخی تحریم‌های ایران توسط اتحادیه اروپا مربوط می‌شود که برای معامله‌گران مهم است. به عقیده آن‌ها در 26 مهر پایان برجام اعلام خواهد شد.

در روز شنبه دوباره خبرهای مربوط به تصویب اف‌ای‌تی‌اف به بازار رسید. پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته ممکن است بتوانیم در مذاکره با FATF موضوعات ناقض حاکمیت ملی‌‍‍ را مرتفع کنیم. 

معامله‌گران معقدند با افزایش هفته گذشته احتمال اینکه دامنه نوسان از 48 و 49 به بالای 50 هزار تومان بیاید وجود دارد. فنی‌های بازار می‌گویند حمایت 50 هزار و 500 تومان مهم است و اگر از دست برود احتمال فشار فروش هم زیاد خواهد شد. اما در صورت تثبیت قیمت دلار بالای این حمایت، قیمت می‌تواند دوباره وارد 51 هزار تومان بشود. در بازار دبی هم حمایت 13 هزار و 800 تومان مهم است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین