ناکامی اکثر بی‌کاران در سال 1401 برای یافتن شغل؛ بی‌کارانی که بی‌کار ماندند
کد خبر: 11218
تحلیل آمارهای وزارت کار نشان داد

ناکامی اکثر بی‌کاران در سال ۱۴۰۱ برای یافتن شغل؛ بی‌کارانی که بی‌کار ماندند

در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰هزار و ۸۲۴ نفر در جست‌وجوی شغل بودند که از این تعداد فقط ۵۱هزار نفر موفق به یافتن شغل و جذب بازار کار شدند.

بیان فردا | رفاه | مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین گزارش خود به آمار جویندگان کار ثبت‌نام شده در سال گذشته پرداخته است. بنا بر این گزارش، تعداد کل جویندگان کار ثبت‌نام شده در سال گذشته ۱۶۰هزار  و ۸۲۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۴۵هزار و ۳۲ نفر به ثبت‌نام در مراکز کاریابی‌های خصوصی اقبال نشان داده و ۱۵هزار و ۷۹۲ نفر به ثبت‌نام در مراکز خدمات اشتغال یا کاریابی‌های دولتی اقدام کردند.

این گزارش نشان می‌دهد که از تعداد جویندگان کار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاسته شده و افراد بیشتری در سال ۱۴۰۰ در جست‌وجوی شغل از طریق دفاتر کاریابی دولتی و خصوصی بودند. با این حال تعداد فرصت‌های شغلی معرفی شده در سال گذشته در حوزه کاریابی خصوصی ۲۵۲هزار و ۵۴۸ مورد و در مراکز خدمات اشتغال دولتی ۱۰هزار و ۴۵۴ مورد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ کم بوده است.

همچنین تعداد به کار گمارده‌شدگان و کسانی که از طریق کاریابی‌های خصوصی جذب بازار کار شده‌اند در سال گذشته ۴۳هزار و ۹۹۰ نفر بوده در حالی‌که در مراکز خدمات اشتغال دولتی ۷۶۱۱ نفر بوده است که دلیل امر این است که واحدهای اشتغال استان‌ها پس از ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به متقاضیان مراجعه‌کننده، آنها را جهت ثبت‌نام و به‌کارگماری به دفاتر کاریابی خصوصی هدایت کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین