قیمت طلا و سکه آرام گرفت
کد خبر: 11331

قیمت طلا و سکه آرام گرفت

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر تقریبا به ثبات نسبی رسیده است، سکه تمام در محدوده ۲۹ میلیون تومان تا نزدیک ۳۰ میلیون تومان متغیر بوده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تقریبا ۲ میلیون و ۴۷۰ تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

 

بیان فردا | قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر تقریبا به ثبات نسبی رسیده است، سکه تمام در محدوده ۲۹ میلیون تومان تا نزدیک ۳۰ میلیون تومان متغیر بوده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تقریبا ۲ میلیون و ۴۷۰ تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است. 

انس جهانی طلا نیز پس از جهش هفته گذشته به ثبات رسیده است به طور میانگین در محدوده ۱۹۹۰ دلار در حرکت است. به اعتقاد کارشناسان بازار طلا کاهش تنش های میان فلسطین و اسرائیل و امید به رسیدن به آرامش باعث ثبات قیمت طلا شده است.

پیش بینی کارشناسان بر است که با توجه به شرایط فعلی قیمت طلای جهانی و طلا و سکه با روند کنونی ادامه داشته باشد مگر اینکه حادثه خاصی رخ دهد. در همین رابطه عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلای داخلی به اقتصاد آنلاین گفت: وضعیت بازار به ثبات قیمت رسیده است هر مثقال طلا روی ۱۰ میلیون ۷۶۰ تا ۷۷۰ هزار تومان جا خشک کرده است اتفاق خاصی در بازار نمی افتد گاها ۲۰ هزار تومان کاهش یا افزایش دارد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. ​

وی اضافه کرد: مردم به دنبال این هستند که از سرمایه شان ارزش افزوده کسب کنند، زمانی که بازار نوسان ندارد مشتری وارد آن نمی شود؛ یعنی خریدار در بازار ما وجود ندارد و خلوت است. 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از روند قیمت ها نیز اظهار داشت: تا نیمه آذر ما این شرایط قیمت ها ادامه خواهد داشت نهایتا هر مثقال طلا ۱۱ میلیون تومان خواهد شد اما پس از آن تقاضای زیادی وارد بازار خواهد شد خریدار بیشتر می شود و تغییراتی در قیمت ها خواهیم داشت.

 

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، بدون تغییر نسبت به روز گذشته، دو میلیون و 498 هزار و 900 تومان معامله می‌شود.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 29 میلیون و 950 هزار تومان است؛ حدود 350 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود 29 میلیون و 300 هزار تومان قیمت داشت.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با 280 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 26 میلیون و 81 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 795 هزار تومان معامله می‌شد.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 30 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 504 هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی با حدود 54 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 778 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه در روندی افزایشی، با قیمت 15 میلیون و 550 هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم 50 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز است. اما حباب نیم سکه با 89 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 379 هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند صعودی دارد و با نرخ 10 میلیون و 586 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم 36 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. حباب ربع سکه نیز با 33 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 499 هزار تومان رسیده.

اما سکه گرمی با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه هم 13 هزار تومان افزایش قیمت داشته و دو میلیون و 850 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 99 هزار تومان افزایش نسبت آخرین نرخ دیروز، با قیمت 10 میلیون و 923 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 818 هزار تومان معامله می‌شد.

افزایش اندک قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز بر خلاف روز گذشته اندکی روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 8.89 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 1,987.07 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.10 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

انس طلای جهانی روز گذشته مانند روزهای پیش از آن، در برابر قدرت دلار عقب‌نشینی کرد. اعتقاد به تقویت لحن تهاجمی فدرال رزرو که به واسطه رشد خوب اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم سال صورت گرفته، باعث شده است که چشم‌انداز تقویت دلار سناریوی محتمل‌تری باشد 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار در بازار ایران صعودی است و انس هم چشم‌انداز افزایشی دارد. اما طلا بعضی اوقات دیرتر از سکه به تحولات بازار ارز واکنش نشان می‌دهد و امروز نیز همین اتفاق رخ داده است.

با وجود این نوسانات، کارشناسان و فعالان بازار طلا معتقدند که هنوز نقاضای چندانی به این بازار بازنگشته است و با توجه به شرایط انتظار رشد شارپی را در بازار طلا ندارند. البته کارشناسان اقتصادی سقف مقاومت سکه امامی را محدوده ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها اگر این قطعه، مقاومت اول را بشکند، احتمال صعود تا قیمت ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را نیز دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین