سلاح‌ورزی کناره‌گیری‌ از اتاق را تکذیب کرد
کد خبر: 11917

سلاح‌ورزی کناره‌گیری‌ از اتاق را تکذیب کرد

امروز خبری در خصوص کناره‌گیری حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران از سوی برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، خبری که سلاح‌ورزی آن را تکذیب کرد.

بیان فردا | به گفته یک منبع مطلع در اتاق بازرگانی، امروز سلاح‌ورزی در کانال رسمی اعضای اتاق بازرگانی مطلبی با عنوان منتشر کرد « همه ما مقید به قانون و ملزم به رعایت قانون هستیم. هرچند که به تصمیم ۴ عضو دولتی شورای عالی نظارت ایرادات قانونی چه بصورت شکلی و ماهوی داشته باشیم. باید صورت جلسه ابلاغی را به موجب مقررات بپذیریم و پذیرفته‌ایم.

به موجب آیین نامه حتما باید در موعد مقرر انتخابات جدید را برگزار کنیم و می‌کنیم انشالله، البته از حق قانونی خود برای اعتراض به مصوبه هم همزمان در محاکم قضایی استفاده می‌کنیم. اگر نظر قانون بر توقف و نقض بود که حتما مکلف به تمکین هستیم، اگر هم غیر از این بود که به امید خدا همه با هم با برگزاری انتخابات جدید یک رییس بهتر برای سکانداری انتخاب خواهیم کرد». این منبع مطلع به «اکوایران» گفت: خبرگزاری‌ها این اظهارات را به کناره‌گیری سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران تعبیر کرده‌اند، خبری که سلا‌ح‌ورزی در گفت و گو با «اکوایران» آن را رد کرد و گفت: با توجه به صراحت مقررات تا زمان برگزاری انتخابات مجدد احتمالی رییس به کار خود ادامه می دهد.

ابتدای هفته جاری هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران زمان فراخوان ثبت نام نامز‌‌دهای ریاست جدید اتاق بازرگانی ایران را اعلام کرد و براساس این اطلاعیه متقاضیان از ابتدای هفته جاری می‌تواند درخواست خود برای نامزدی اتاق بازرگانی را اعلام کنند، اما پرونده انتخابات جدید تا نیمه بهمن ماه باز خواهد بود و تا آن زمان سلاح‌ورزی به همراه نواب هیات رییسه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در خصوص ریاست اتاق بازرگانی تا انتخابات میان دوره‌ای اتاق که احتمالا تکلیف آن تا نیمه بهمن ماه مشخص شد دو سناریو مطرح است. برخی معتقدند تا برگزاری انتخابات جدید، ریاست اتاق بازرگانی باید توسط نواب هیات رییسه صورت گیرد. در این خصوص یکی از اعضای اتاق بازرگانی در گفت و گو با «اکوایران» به این نکته اشاره کرد که با توجه به اظهار نظر شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران تا زمان اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح و یا برگزاری انتخابات جدید2 نفر از 5 عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اسنادرسمی اتاق بازرگانی را امضا خواهند کرد.

در این بین برخی دیگر بر این نکته اشاره می‌کنند که تا زمان برگزاری انتخابات حسین سلاح‌ورزی همچنان باید ریاست اتاق را برعهده داشته باشد. با توجه به حضور سلاح‌ورزی در همایش روز ملی کیفیت می‌توان گفت سناریو دوم فعلا در اتاق در حال اجرا است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین