فنر قیمت خودرو در رفت!
کد خبر: 12098

فنر قیمت خودرو در رفت!

ارزیابی بازار وارداتی‌ها از تداوم رشد قیمت این دسته از خودروها حکایت دارد، بطور مثال «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته گذشته یک میلیارد تومان افزایش قیمت داشت و این رشد در دو هفته گذشته به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسید.

بیان فردا | ارزیابی بازار وارداتی‌ها از تداوم رشد قیمت این دسته از خودروها حکایت دارد، بطور مثال «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته گذشته یک میلیارد تومان افزایش قیمت داشت و این رشد در دو هفته گذشته به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسید.

براساس رصد بازار بررسی برخی از خودروهای وارداتی در آخرین هفته آبان ماه رشد حداقل ۱۰۰ میلیونی و حداکثر یک میلیاردی داشتند.

فعالان بازار خودرو معتقدند اخبار منتشر شده در خصوص خودروهای وارداتی آشتی خریداران این خودروها در بازار را به همراه داشت و به نوعی موجب شد تا سروکله متقاضیان این خودروها در بازار پیدا شود. اما چه عاملی موجب شد تا خریداران این خودروها وارد بازار شوند، فعالان بازار خودرو در این خصوص به این نکته اشاره ‌می‌کنند که با توجه به اینکه جانشینی برای خودروهای ارزیابی شده وجود ندارد، عملا هر تقاضایی می‌تواند باعث افزایش قیمت در بازار شود و با توجه به اینکه بازار وارداتی‌ها از سردگمی خارج شده این امر رشد قیمت این خودروها را به همراه داشت.

از سوی دیگر با توجه به تعیین وضعیت اولین سری خریداران خودروهای وارداتی بسیاری تصور می‌کردند بازار وارداتی‌ها شکل و شمایل کاهشی به خود خواهد گرفت.

در هفته‌ای گذشت قیمت قطعی برخی از خودروهای وارداتی هم مشخص شد. مثلا دو محصول جتا که زیرمجموعه فولکس واگن محسوب‌ می‌شوند بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد قیمت‌گذاری شدند. اما قیمت مصوب وارداتی‌ها نتوانست نظر این بازار را جلب کند و با این شرایط شاهد افزایش قیمت این خودروها در بازار بودیم.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با کارکرد ۳۷ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ تا ۴ میلیارد و ۹۵۰ در بازار قیمت‌گذاری شد، این روند نسبت به هفته گذشته ثبت شده است. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر هم در بازار بازه قیمتی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۳ و میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به بازه زمانی مورد بررسی می‌توان گفت رشدی گفت رشدی حدود ۳۰۰ میلیونی داشته است.

اما «النترا» مدل ۲۰۱۸ هم در هفته سپری شده با کارکرد ۳۰ هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد و با این دامنه نوسان افزایش ۳۰۰ میلیونی را تجربه کرد.

اما «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر با بازه قیمتی ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون قیمت‌گذاری خورد. این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی رکورد افزایش قیمت را شکست و دامنه نوسان آن به یک میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX۳۵» مدل ۲۰۱۸ بدون کارکرد هم در هفته سپری شده با قیمت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و رشدی ۷۰۰ میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله شد و با این شرایط با افزایش ۱۰۰ میلیونی وارد کانال جدید شد.

R1SdHMZAlSml

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین