کد خبر: 12764

رئیس سازمان بودجه زیر بار افزایش مالیات نرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که قطعا فشار مضاعفی به مالیات‌دهندگان فعلی وارد نخواهد شد و هیچ تغییری در ضرایب و پایه‌های مالیاتی نداریم.

بیان فردا | رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که قطعا فشار مضاعفی به مالیات‌دهندگان فعلی وارد نخواهد شد و هیچ تغییری در ضرایب و پایه‌های مالیاتی نداریم.

داوود منظور:افزایشی در مالیات‌ها پیش‌بینی نکرده‌ایم. قانون مالیات‌های مستقیم و قانون ارزش افزوده قانون مادر برای وصول مالیات‌اند. هیچ تغییری در ضرایب و پایه‌های مالیاتی اتفاق نیفتاده است. ضریب مالیات بر ارزش افزوده همان ۹% باقی مانده است.

پیشنهادی را در لایحه داده‌ایم که اگر مجلس تایید کند،  ۱درصد به مالیات ارزش افزوده اضافه کنیم تا بتوانیم بازسازی و نوسازی مدارس و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها را تقویت کنیم. غیر از این  یک درصد  پیشنهادی هیچ تغییری در مالیات ایجاد نشده است.

اعتقاد داریم با همین قوانین و ضرایب موجود اگر نظام مالیاتی ما از تمام اطلاعات و ظرفیت‌ها مثل فرارهای مالیاتی و ... به درستی استفاده کنند نسبت به ابتدای دولت (سیزدهم) تعداد مودیانی که در بخش مشاغل و شرکت‌ها اظهار‌نامه تکمیل کرده‌اند، بیش از دو برابر شده است. برای افزایش سقف مالیاتی در حال جمع‌بندی هستیم و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین