روند کاهشی قیمت سکه در ثبات بازار طلا
کد خبر: 13447

روند کاهشی قیمت سکه در ثبات بازار طلا

قیمت طلا امروز تغییری نداشته است و انواع سکه روند کاهشی دارند، اما سکه بهار آزادی از این روند پیروی نکرده و افزایشی است. دلار و انس نیز امروز نزولی هستند.

بیان فردا | امروز شنبه ۱۸ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند یکسانی ندارند. قیمت طلا نسبت به روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته، اما قیمت سکه امامی، قطعات سکه و مثقال طلا کاهشی است. در این میان، قیمت سکه بهار آزادی بر خلاف خانواده خود روند افزایشی دارد.

همچنین قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی کاهشی است. قیمت انس نیز با وجود تعطیلی بازار‌های جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع روند کاهشی دارد و با افت ۱.۱۵ درصدی به ۲,۰۰۴.۵۵ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه، دو میلیون و ۸۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۷۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان است؛ حدود ۹۹ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز پنجشنبه. در روز پایانی معاملات هفته گذشته، سکه امامی در همین ساعات، ۲۹ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۱۱ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه، حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان معامله می‌شود. در روز پایانی معاملات هفته گذشته در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به پنج میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۲۶ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۵۷۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با حدود ۵۶ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۲۴۷ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۳۲ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۴۰ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۱۰۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز بر خلاف آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روند حاکم بر بازار طلا و سکه کاهشی است. افت بیش از یک درصدی قیمت انس و قرار گرفتن آن در کف کانال دو هزار دلاری در کنار روند کاهشی قیمت ارز که در ساعاتی از روز پنجشنبه به ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان هم رسیده بود، بر بازار طلا نیز اثر گذاشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هفته گذشته رفتار دلار حرکات شارپی نداشت. آن‌ها نزدیک بودن انتخابات، رکود تورمی و سایه سنگین دولت بر بازار‌ها را از عوامل بی‌تحرکی بازار طلا می‌دانند.

تحلیلگران اقتصادی کف قیمت سکه امامی را محدوده ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آن‌ها معتقدند اگر سکه امامی به کف ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی که منطقه جا مانده رفتاری است برسد محدوده شیرینی برای خرید رقم خواهد زد

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین