رشد عجیب صادرات آمریکا به ایران
کد خبر: 13468

رشد عجیب صادرات آمریکا به ایران

اداره آمار آمریکا از رشد ۲۰درصدی صادرات این کشور به ایران در ۱۰ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و کل مبادلات دو کشور در این دوره را بیش از ۴۴میلیون دلار اعلام کرد.

 

بیان فردا | جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۰ماهه امسال میلادی به ۴۴.۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره با کاهش ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۱۰ماهه سال میلادی گذشته بالغ بر ۴۶.۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا اکتبر امسال افزایش، اما واردات این کشور از ایران کاهش داشته است. آمریکا در این دوره ۴۲.۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰درصدی داشته است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۵.۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در ۱۰ماههامسال میلادی کاهش ۸۵درصدی داشته و به ۱.۶میلیون دلار بالغ شده است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران ۱۰.۹میلیون دلار گزارش شده بود.

در دهمین ماه ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران ۳.۹ میلیون دلار و واردات این کشور از ایران تنها ۰.۱ میلیون دلار بوده است. آمریکا در اکتبر سال قبل ۴.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و هیچ کالایی از ایران وارد نکرده بود.

ایران میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۷ را داشته و از نظر تأمین کالا‌های موردنیاز آمریکا رتبه ۲۰۶ را داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین