قفل قیمت دلار شکسته شد!
کد خبر: 14046

قفل قیمت دلار شکسته شد!

آخرین نرخ دلاری که در بازار ارز در پایان پاییز ۱۴۰۲ ثبت شد، ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان است؛ عددی که البته افزایش ۶۲۲ تومانی را نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد. این یعنی نرخ دلار در سه ماه سوم سال ۱و۲ درصد گران شده است.

بیان فردا | آخرین نرخ دلاری که در بازار ارز در پایان پاییز ۱۴۰۲ ثبت شد، ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان است؛ عددی که البته افزایش ۶۲۲ تومانی را نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد. این یعنی نرخ دلار در سه ماه سوم سال ۱و۲ درصد گران شده است.

افزایش ۶۲۲ تومانی نرخ دلار در این بازه زمانی در حالی است که دلار در نیمه آبان‌ماه کانال ۵۲ هزار تومان را رد کرده بود، اما پس از آن در یک روند نزولی قرار گرفت؛ تا این‌که در کانال ۵۰ هزار تومان فرود آمد و بیش از یک ماه در این کانال حبس شده بود. البته در پایان پاییز یک فرود دیگر به کانال ۴۹ هزار تومان داشت و در نهایت روی عدد ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان ایستاد.

در این فضا، برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند فعلا بازارساز با موج‌سواری روی خبرهای سیاسی، قیمت دلار را سرکوب کرده است، اما در سه ماه پایانی سال همزمان با بروز کسری بودجه و عقب‌ماندگی از اهداف اقتصادی، قیمت دلار نیز همپای انتظارات تورمی احتمالا افزایشی خواهد شد.

علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نباید انتظار کاهش قیمت را برای دلار داشته باشیم، می‌گوید: بهترین اتفاقاتی که می‌توانست موج صعودی دلار را موقتا سرکوب کند، تاکنون رخ داده است، بنابراین خبرهای جدید نمی‌تواند مُسکن قوی برای ریزش قیمت این اسکناس باشد.

به اعتقاد او، سیاست‌گذار با خبردرمانی قیمت دلار را مهار کرده است. پس از این هم شاید بتواند موقتا و در محدوده زمانی کوتاهی قیمت‌ها را در همین محدوده نگه دارد؛ اما معتقدم بعد از این هیچ گونه ریزشی برای دلار نخواهیم داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین