امکان برنامه ریزی بلندمدت را برای صنعت ساختمان کشور مهیا  شده است
کد خبر: 14667
توافق ده ساله‌ برای برگزاری نمایشگاه ساختمان

امکان برنامه ریزی بلندمدت را برای صنعت ساختمان کشور مهیا شده است

حامد ضیائی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران گفت: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه ساختمان این است که برای ارتقای تولید نیاز به حضور در بازارهای بین‌المللی داریم و یکی از صنایعی که در کشور حرف برای گفتن در بازارهای جهانی دارد، صنعت ساختمان است.

بیان فردا | رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران گفت: توافق ده ساله‌ای با شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه ساختمان داریم که امکان برنامه ریزی بلندمدت را برای صنعت ساختمان کشور مهیا می کند.

به گزارش بیان فردا ، حامد ضیائی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران  در نشست خبری اولین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه ساختمان این است که برای ارتقای تولید نیاز به حضور در بازارهای بین‌المللی داریم و یکی از صنایعی که در کشور حرف برای گفتن در بازارهای جهانی دارد، صنعت ساختمان است.
وی در پاسخ رباره ظرفیت‌های صادرات سازه‌های فولادی، گفت: فولاد خام ایران که متریال اصلی سازه‌های فولادی است، از نظر کیفیت و قیمت در دنیا قابل رقایت است. ایران دهمین تولیدکننده فولاد جهان است و سازه‌های فولادی ایران از نظر کیفی حتی قابل صادرات به اروپا است. از نظر قیمت هم به دلیل انرژی و کارگر ارزان، مزیت رقابتی داریم.
ضیایی با بیان اینکه  نمایشگاه ساختمان شهرآفتاب مربوط به همه بخش‌های ساختمان که شامل ۳۹ گروه کالای از جمله در و پنجره، شیرآلات، آهن‌آلات و غیره است، تصریح کرد: چین و ترکیه برای حضور در نمایشگاه امسال اعلام آمادگی کردند و در سال‌های آینده تلاش می‌شود هیئت‌های خارجی بیشتر در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص مزیت های این نمایشگاه، گفت: اولین مزیت نمایشگاه ساختمان شهرآفتاب این است که توسط تشکل های صنعت ساختمان و در واقع توسط خود فعالان صنعت ساختمان برگزار می شود، مزیت بعدی این نمایشگاه بلند مدت بودن قرارداد انجمن با شهرآفتاب است به طوریکه توافق نامه ما با شهرداری تهران و نمایشگاه شهرآفتاب ده ساله است و این یک فرصت مناسب برای صاحبان صنعت احداث کشور است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سالن های نمایشگاهی شهرآفتاب از استاندارد بالایی برخوردار است.
ضیائی درباره اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در جهت بهبود کیفیت برگزاری این رویداد نسبت به دیگر رویدادهای مشابه در صنعت ساختمان نیز توضیح داد: ما به دنبال این هستیم تا مشکلاتی که در نمایشگاه های قبلی وجود داشته است و باعث نارضایتی حاضران در نمایشگاه شده است را برطرف کنیم تا بتوانیم کیفیت برگزاری این رویداد را بهبود ببخشیم که در این حوزه تلاش کرده ایم تا برنامه زمان بندی دقیقی برای برگزاری مراسم و برنامه های موردنظر داشته باشیم و همچنین سعی خواهیم داشت تا خدمات رسانی مناسبی را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان داشته باشیم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص ظرفیت های صنعت سازه های فولادی در صادرات گفت: موانع اصلی صادرات، تحریم و مسائل بانکی است و اگر این مشکلات رفع شود، حداقل امکان صادرات یک میلیون تن سازه را خواهیم داشت که با توجه به قیمت‌های جهانی حداقل بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار ارزآوری خواهد داشت.

در ادامه این نشست خبری ،ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران با انتقاد از سیاست های موجود در حوزه صنعت ساخت و ساز کشور، گفت: سیاست های فعلی در حوزه ساخت و ساز نمی تواند چندان کارساز باشد و نیاز است تا اقدامات مناسب تری در این حوزه صورت بپذیرد تا هم از ورود افراد غیرمتخصص در بازار ساخت و ساز جلوگیری شود و هم اینکه زمینه مناسب برای حضور صنعت بیمه در صنعت ساختمان فراهم شود تا سخت گیری های بیشتری برای ساخت و سازها انجام شود و کیفیت ساختمان ها افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برای ساخت و ساز نسبت به کشورهای روز جهانی عقب تر هستیم و می بایست برای ارتقای تکنولوژی ساخت و ساز به دنبال تکنولوژی های روز دنیا باشیم و بازار را برای رقابت آزاد بگذاریم تا شاهد پیشرفت بیشتری در صنعت ساختمان باشیم.
گفتنی است نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته ۲۴ تا ۲۷ بهمن با حمایت اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران و دوازده انجمن صنعت ساختمان در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین