چرا مدیرعامل ایران خودرو  برکنار شد؟
کد خبر: 3658
سرانجام فروش بدون ضابطه خودرو

چرا مدیرعامل ایران خودرو برکنار شد؟

با توجه به حواشی پیش آمده در عرضه های بدون ضابطه و ایجاد حواشی فراوان و همچنین وجود شائبه در صورت های مالی ایران خودرو، مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو برکنار شد

بیان فردا | رفاه | مهدی خطیبی،  مدیر عامل ایران خودرو برکنار و علیمردان عظیمی جایگزین وی شد.

انتشار خبر فروش هایما ۸S به مدیران شرکت ایران خودرو، اطلاعاتی را در خصوص فروش های بی ضابطه ی این شرکت در اختیار مردم قرار داد و همین امر را می توان سرآغازی بر حواشی عرضه های بی ضابطه ایران خودرو دانست.

همچنین طی ماه‌های اخیر خبرهایی از فروش غیرقانونی و بدون نوبت خودرو به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی منتشر شد که این موضوع با واکنش نهاد ریاست جمهوری روبه‌رو شد.

همچنین بررسی شیوه‌های عرضه و فروش محصولات گروه ایران‌خودرو که در صورت مالی اعلام شده، نشان می‌دهد حدود ۸ درصد از تولیدات گروه در ۶ ماهه ۱۴۰۱ در قالب پیش‌فروش، فروش فوق‌العاده و فوری و نقد و اقساط نبوده و به‌شکل «سایر روش‌ها» عرضه شده است.

با فرض اینکه پیش‌فروش، فروش فوق‌العاده و فوری و نقد و اقساط مربوط به فرآیند قرعه‌کشی بوده، این شائبه ایجاد می‌شود که ۸ درصد فوق خارج از فرآیند قرعه‌کشی و حتی عرضه در بورس کالا بوده است. نمونه واضح آن، همین عرضه به کارکنان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بوده است که اخیرا توسط رسانه‌ها افشا شد.

حال امروز مهدی خطیبی که از تاریخ ۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با رای اعضای هیئت مدیره ایران خودرو، به عنوان مدیرعامل این شرکت و جانشین مقیمی برگزیده شده بود، با علیمردان عظیمی جایگزین شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین