نقدینگی چقدر رشد کرد؟
کد خبر: 5113

نقدینگی چقدر رشد کرد؟

در گزارش شادا آمده است که «هدف‌گذاری دولت و بانک مرکزی این بوده که رشد نقدینگی در سال جاری به محدوده ۲۵ درصد کاهش یابد که عملکرد دو ماهه اول امسال نشان می‌دهد که این هدف به تحقق نزدیک است.»، اما بررسی‌های اقتصادی از چشم‌انداز نقدینگی در سال جاری چه می‌گویند؟

بیان فردا | روابط عمومی وزارت اقتصاد به نقل از بانک مرکزی اعلام کرده که رشد نقدینگی در دو ماهه ابتدایی امسال ۲.۱ درصد رشد کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۰.۲ درصد با کاهش همراه بوده است.

در گزارش فوق، میزان رشد نقدینگی در دو ماهه ابتدایی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۱ نیز آمده است. آنگونه که گزارش وزارت اقتصاد نشان می‌دهد رشد نقدینگی در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۲ کمتر از رشد دو ماهه ابتدایی ۵ سال قبل بوده است. بر اساس این گزارش، رشد نقدینگی در اردیبهشت ۹۸ به اسفند ۹۷، ۳.۱ درصد، در اردیبهشت ۹۹ به اسفند ۹۸، ۵ درصد، در اردیبهشت ۱۴۰۰ به اسفند ۹۹، ۳.۶ درصد و در اردیبهشت ۱۴۰۱ به اسفند ۱۴۰۰، ۲.۳ درصد بوده است.

در گزارش شادا همچنین آمده است که «هدف‌گذاری دولت و بانک مرکزی این بوده که رشد نقدینگی در سال جاری به محدوده ۲۵ درصد کاهش یابد که عملکرد دو ماهه اول امسال نشان می‌دهد که این هدف به تحقق نزدیک است.» اما بررسی‌های اقتصادی از چشم‌انداز نقدینگی در سال جاری چه می‌گویند؟

در اردیبهشت ماه امسال گروه مالی دانایان گزارشی درباره چشم‌انداز اقتصاد کلان ایران در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد. این گزارش که به قلم تیمور رحمانی تهیه شده، اتفاقا چشم‌انداز روشنی از نقدینگی در سال جاری ارائه نمی‌کند و نشان می‌دهد که تداوم رشد نقدینگی محتمل‌ترین گزینه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین