در دیوار چه خبر است؟ تعدیل گسترده نیروها
کد خبر: 5454

در دیوار چه خبر است؟ تعدیل گسترده نیروها

جمعی از نیروهای شرکت دیوار از تعدیل بخشی از نیروهای این شرکت از اسفند سال گذشته تاکنون خبر دادند. کارفرمای این شرکت در پاسخ می‌گوید: خداحافظی با تعداد محدودی از نیروهای انسانی به واسطه این تغییرات نیز لزوما به معنای ضعف عملکردی آن‌ها، یا ناتوانی‌شان در انجام امور محوله نبوده است.

 

بیان فردا | جمعی از نیروهای شرکت دیوار از اقدام به تعدیل بخشی از نیروهای این شرکت از اواخر سال گذشته خبر دادند.

این نیروها می‌گویند: اواخر سال گذشته با حدود ۷۰ نفر از نیروها یک روزه قطع همکاری شد و دسترسیِ تمام نیروها به صورتِ آنی قطع شد.

به گفته‌ی این نیروها، قراردادِ برخی از نیروها به اتمام نرسیده بود که شرکت اقدام به تعدیل آنها کرد.

آن‌ها می‌گویند: دو هفته پیش نیز شرکت جلسه‌ای گذاشت و در این جلسه بالای صد نفر از نیروها تعدیل شدند. از نیروهای تعدیل شده خواسته شده تا بابتِ این تعدیل شکایتی نداشته باشند و برگه‌ی استعفا را امضا کنند تا حمایتِ شرکت در قالبِ «پکیج خداحافظی» به نیروهای تعدیل شده تخصیص داده شود.

این نیروها می‌گویند: از اسفند تا اردیبهشت ماه نیز به صورت پراکنده تعدادی از نیروها تعدیل شده‌اند.

به گفته‌ی آن‌ها، خبرهایی نیز از تعدیل نیروهای پاره وقت بررسی آگهی به گوش رسیده است.

این نیروها می‌گویند: تعدیلِ یک روزه‌ی نیروها در شرایطِ بدِ اقتصادیِ اصلا زیبنده‌ی چنین شرکتی نیست و نیروهای تعدیل شده با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

آن‌ها می‌گویند: در شرایطی شرکت دست به تعدیل گسترده‌ی نیروها زده که در سال ۱۴۰۱ تعداد زیادی نیروی عملیاتی جذب کرده است؛ این رفتار، اخلاق حرفه‌ای شرکتی را که باید بر برنامه‌ریزی بلند مدت بنا شده باشد زیر سوال می‌برد. چگونه شرکتی از چشم‌انداز ۳ ماهه خود مطلع نیست و اینگونه نیروی مازاد جذب و سپس بدون اطلاع قبلی و یکباره تعدیل می‌کند؟

پاسخ مدیریتِ «دیوار» به خبر تعدیل برخی از نیروها

«اولویت و استراتژی همیشگی ما در دیوار ارائه کاربردی‌ترین خدمات به کاربران، خلق ارزش بیشتر برای آنها همزمان با چابکی و افزایش مداوم بهره‌وری، حتی با وجود شرایط ناپایدار اقتصادی کشور است. مجموع نیروهای انسانی ما بیش از ۱۳۰۰ نفر است که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در شرکت اصلی دیوار و مابقی در شرکت‌های وابسته به دیوار اعم از کارنامه، بخش‌های پشتیبانی شامل مرکز تماس، بررسی آگهی و… فعالیت می‌کنند.

در چنین شرایطی ما با هدف افزایش بهره‌وری و حفظ کیفیت خدمت‌رسانی خود مستمرا در حال اعمال تغییراتی در ساختار شرکت برای بهبود شیوه‌های ارائه خدمات به کاربران‌مان هستیم (اپ دیوار تا پایان سال ۱۴۰۱ مجموعا ۷۵ میلیون بار از اپ استورهای مختلف دانلود و روی دستگاه‌های کاربران نصب شده است.) جابه‌جایی‌های متاثر از این دست تغییرات نیز بخش جدایی‌ناپذیری از مدل عملکردی شرکت‌های نوین و فناورانه است و در شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری دنیا نیز چنین موضوعاتی معمول است.

خداحافظی با تعداد محدودی از نیروهای انسانی به واسطه این تغییرات نیز لزوما به معنای ضعف عملکردی آن‌ها، یا ناتوانی‌شان در انجام امور محوله نبوده است. ما نیروهای انسانی را بخش مهمی از سرمایه‌ی خود می‌دانیم و از این خداحافظی ناگزیر خوشحال نیستیم و تلاش کردیم با ارائه بسته‌های حمایتی متنوع، شرایط را تا یافتن شغل جدید برای همکارانی که از ما جدا شده‌اند تسهیل کنیم».

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین