آمریکا چقدر به ایران صادرات دارد؟ + جزئیات عجیب
کد خبر: 5987

آمریکا چقدر به ایران صادرات دارد؟ + جزئیات عجیب

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست امسال میلادی ۵ درصد رشد کرده و صادرات آمریکا به ایران به حدود ۲۲ میلیون دلار رسیده است.

بیان فردا | وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود کل مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۵ ماه نخست ۲۰۲۳ را ۲۲.۴ میلیون دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری دو کشور در این مدت با رشد ۵ رصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ۵ ماه نخست سال گذشته میلادی ۲۱.۲ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می‌۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته و به ۲۱.۹ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۶.۳ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۲۳ نیز ۰.۵ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به واردات ۴.۹ میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد کاهش داشته است.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا رقم ناچیزی از حجم تجارت خارجی دو کشور را در برمی گیرد. ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا در ۵ ماهه امسال رتبه ۱۷۵ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۲۰۹ را داشته است.

در پنجمین ماه امسال میلادی نیز ۴.۳ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر و ۰.۲ میلیون دلار کالا از ایران به آمریکا صادر شده است. آمریکا در ماه می‌سال قبل ۲.۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین